مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان پیرو احیای رشته های گروه فرهنگ وهنر در استان اصفهان گفت و گو کردند.
کد خبر: ۸۲۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 16 February 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: به همان میزان که حوزه فرهنگ و هنر در کشور نیاز است، آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر از نیاز های کشور به شمار می رود و در استان اصفهان که به پایتخت فرهنگ و هنر معروف است باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نیاز استان اصفهان در آموزش های عالی حوزه فرهنگ و هنر، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان خدمتگزار حوزه فرهنگ و هنر در نظر دارد، زمینه آموزش های کاربردی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر را فراهم سازد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: با در نظر گرفتن اختیارات قانونی آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر را فعال نگه خواهیم داشت.

انصاری گفت: تمام دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ وهنر از این مرکز فارغ التحصیل و یا به مراکز معین دانشگاه علمی کاربردی منتقل شدند و به طوری قطعی اعلام می کنم دانشجویی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر بلاتکلیف نبوده است.

وی افزود:‌ با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک دانشگاهی به شباهت مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر راه اندازی خواهیم کرد.

اولویت دانشگاه علمی کاربردی گسترش کیفی است نه کمی

در ادامه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه فرهنگ و هنر حوزه مهمی تلقی شده و جایگاه ویژه ای را از گذشته داشته است، با استفاده از ظرفیت های دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان میتوان دوره های فرهنگی و هنری را در استان اصفهان ایجاد کرد.

بهزاد رضائی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی می تواند با دانش فنی موجود در دانشگاه رشته های فرهنگ و هنر را احیا کند، گفت: طبق قانون، بخش دولتی به صورت مستقیم نمی تواند وارد بخش تاسیس موسسات آموزش عالی شود اما با استفاده از ظرفیت موسسه های خصوصی زیر مجموعه ارشاد که در حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه، کتابداری، موسیقی، سینما و تاتر فعال هستند، رشته های گروه فرهنگ وهنر را برای مهر ماه سال آینده فعال خواهیم کرد.

وی با با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی گسترش کیفی است، ادامه داد: متقاضی بخش خصوصی با توجه به نیاز های منطقه می تواند درخواست تاسیس مرکز و رشته داشته باشد اما گسترش کیفی بیشتر از گسترش کمی در دانشگاه علمی کاربردی اولویت دارد و در نظر داریم گام به گام و با توجه به نیازهای شغلی منطقه برای افراد جویای کار و علاقه مند، شرایط علمی مناسبی را فراهم کرده تا جذب مراکز علمی کاربردی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار