در پی بارش برف؛
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:طی بیست و چهار گذشته با تلاش راهداران ۲۹۵ کیلومتر از راه‌های استان برف روبی شده است.
کد خبر: ۸۲۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 17 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ارسلان شکری از برف روبی در ۱۲ محور شریانی و ۴ محور غیر شریانی طی بیست و چهار گذشته در استان خبر داد و گفت: با وجود بارش‌ها از شب گذشته با تلاش راهدارن عملیات برف روبی به حجم ۲۹۵ کیلومتر در ۲۵ مرتبه انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به مجموع ساعات بارش برف در محور‌های ارتباطی استان به میزان ۶۶ ساعت و کولاک به میزان ۹ ساعت ادامه داد: تناژ مصرفی شن و نمک در سطح محور‌های ارتباطی جهت جلوگیری از یخبندان ۲۷۰ تن بود که در جریان این عملیات برف روبی ۸۰ نفر از همکاران راهداری با ۳۵ دستگاه ماشین آلات نسبت به انجام این عملیات اقدام کردند.

وی با اشاره به مسدود بودن راه ۵۷ روستا در حال حاضر ادامه داد: در بیست و چهار ساعت گذشته راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا باز شده است و هم اکنون در شهرستان ارومیه ۶ روستا، در شهرستان مهاباد ۵ روستا، در شهرستات سردشت ۳ روستا، در شهرستان پیرانشهر ۱۴ روستا، در شهرستان سلماس ۱۶ روستا، در شهرستان تکاب ۱ روستا، در شهرستان شاهیندژ ۵ روستا و در شهرستان خوی ۶ روستا و در شهرستان بوکان ۱ عدد روستا به علت بارش برف و کولاک مسدود بوده که راهدارن در صدد بازگشایی هستند.

شکری اظهار کرد: اولویت در بازگشایی محور‌های ارتباطی مربوط به راه‌های اصلی و شریانی بوده و سپس عملیات برفروبی در راه‌های فرعی و روستایی انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا بیست و جهار ساعت آینده کلیه راه‌های روستایی مسدود شده بازگشایی شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: ضروری است مردم از هرگونه سفر غیرضروری به محور‌های دارای برف وکولاک اجتناب نموده و در صورت ضرورت از ایمنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار