معاون بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت انواع مختلف دستگاههای کولر در بازار استان نسبت به نیمه اول سال بین ۱۵ تا ۵۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۲۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 18 February 2020

عبدالرحمان ناصریان در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: وقتی در فصل سرما قیمت کولر در بازار استان تا این اندازه افزایش یافته است قطعا در فصل گرما قیمت کولر افزایش بیشتری خواهد یافت و این افزایش قیمت به مردم فشار زیادی وارد می کند.

وی گفت: یکی از راهکارهای کاهش قیمت کولر در استان واردات کولر از منطقه آزاد اروند است لذا لازم است شرایط برای سرمایه گذاران به گونه‌ای شود که  امکان واردات کولر از این منطقه را داشته باشند.

معاون بازرگانی و اقتصادی سازمان صمت استان بیان کرد: علاوه بر گرفتن مجوز واردات کولر به خوزستان باید شرایط برای توزیع کولرهای وارداتی از این منطقه به سراسر استان فراهم شود، در فصل گرما کولر برای مردم خوزستان یک کالای اساسی است.

وی ادامه داد: راهکارهای زیادی برای جلوگیری از قاچاق کولر بعد از واردشدن به استان وجود دارد، با این کار کمک موثری به مردم استان برای خرید این کالا خواهد شد.

ناصریان افزود: تولیدات درون استان جوابگوی نیاز بازار استان در این بخش نیست.

آتش نشانی و اورژانس برای استقرار درنمایشگاه بهاره همکاری نمی‌کنند

معاون بازرگانی و اقتصادی سازمان صمت استان ادامه داد: آتش نشانی برای استقرار در نمایشگاه بهاره که ویژه خرید کالاهای مورد نیاز عید نوروز برگزار می شود درخواست دریافت هزینه کرده است و اورژانس نیز با استقرار در نمایشگاه موافقت نکرده است.

وی گفت: این در حالی است که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور نیروهای امدادی این ۲ دستگاه برای کمک رسانی به مردم در این نمایشگاه باید به صورت رایگان حضور یابند.

 نیاز بازار خوزستان به ۲۰۰ هزار دستگاه کولر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان نیز درادامه این نشست بیان کرد: بر اساس بررسی که انجام گرفته بازار استان به عرضه ۲۰۰ هزار دستگاه کولر  نیاز دارد.

بهرام جباری افزود: وضعیت استفاده از کولر در خوزستان نسبت به استان های دیگر کاملا متفاوت است، تعداد و نوع کولری که در استان استفاده می شود با سایر استان فرق دارد.

دمای هوای اغلب مناطق خوزستان در فصل تابستان تا ۵۰ درجه سانتیگراد نیز افزایش می یابد و در تابستان سال های ۹۶ و ۹۷ اهواز به عنوان گرمترین شهر کشور معرفی شد به همین دلیل کولر یک کالای اساسی و مورد نیاز مردم خوزستان است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار