مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: زنان کرمانشاه، ۱۱ درصد از سهم ۳۰ درصدی پست مدیریتی استان را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۸۲۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 18 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،زهره رستمی در خصوص وظایف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اظهار داشت: پیگیری ارتقا شاخص‌های عدالت جنسیتی در دستگاه‌های اجرایی عمده‌ترین شرح وظایف این دفتر است.

وی ادامه داد: براساس ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، 179 شاخص احصا شده که این شاخص‌ها عدالت جنسیتی را برای زنان به ارمغان می‌آورد که دفتر امور بانوان و خانواده استانداری رصد ارتقا این شاخص‌ها را از دستگاه‌های اجرایی برعهده دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اگر بخواهیم هر کدام از شاخص‌ها را پیگیری کنیم به سطح توسعه اجتماعی و اقتصادی زنان دست پیدا می‌کنیم.

وی به آموزش‌های همه جانبه‌ این دفتر در زمینه اقتصاد و اشتغالزایی به صورت فردی و اجتماعی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در راستای مشارکت و آموزش‌های اجتماعی در سطح جامعه اشاره و بیان کرد: زنان سرپرست خانوار به خصوص در نقاط حاشیه و پرآسیب شهر از آموزش‌هایی طبق تفاهمنامه‌ای با فنی و حرفه‌ای، برنامه از آموزش تا اشتغال را برای آن‌ها داریم تا به شغل های پایداری برسند.

رستمی با اشاره به مطالبات به‌حق بانوان در حوزه‌های مختلف جامعه، گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده 30 درصد از پست‌های مدیریتی به زنان واگذار شود که تاکنون در کشور 26 درصد این پست‌ها تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه‌ 11 درصد بدنه مدیریتی استان کرمانشاه از بانوان تشکیل شده است، گفت: امیدواریم این درصد در استان تا پایان برنامه به 30 درصد برسد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به جایگاه بسزای بانوان در خانواده اشاره و بیان کرد: اگر گفت‌وگوها بیشتر باشد خانواده موفق‌تر خواهد بود و مشکلات را راحت‌تر حل و فصل خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار