رئیس کانون کارگران بازنشسته استان البرز گفت: حقوق بازنشستگان، پاسخگوی هزینه های هنگفت زندگی امروز خانواده کار و تلاش را نمی دهد لذا علیرغم تلاش های فراوانی که صورت گرفته، بحث همسان سازی همچنان اجرا نشده است.
کد خبر: ۸۲۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 19 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ قلی شادبخش در نشست‌ استاندار البرز با تشکلات کارگر، کارفرما و تعاونگران ضمن اشاره به اینکه در ایام حاضر، مشارکت در انتخابات بر حسب فرمان رهبر انقلاب، جزو تکالیف شرعی است، اظهار داشت: قطعا بازنشستگان که نسل اول انقلاب هستند، حضور گسترده ای در روز دوم اسفند خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت وسیع بازنشستگان، با توجه به افزایش امید به زندگی، عمر متوسط مردم در جامعه، طولانی شده است و چه بسا بازنشستگی زودرس نیز زیاد دیده می شود.

شادبخش گفت: افرادی با حدود ۴۳ سال سن، بازنشستگانی هستند که می‌توانند مجدد جذب کار شوند لذا در این خصوص تدابیر ویژه ای اندیشیده شده که نسبت به استان های دیگر ظرفیت خوبی ایجاد شده است.

وی گفت: با در نظر گرفتن حدود ۱۰ هزار نفر بازنشسته که حداقل سن آنها ۵۵ سال است، علاقه مندیم با ایجاد ظرفیت های قابل قبول و تعاونی های چند منظوره در حوزه های مختلف کارآفرینی کنند و در این ارتباط به عنوان نمونه برای آموزش صنایع دستی حدود ۵ هزار نفر آموزش دیده اند. 

وی به خدمات رایگان کانون بازنشستگان اشاره کرد و گفت: آموزش فرش بافی، گلیم بافی، خیاطی و ... به رایگان برای خانواده های بازنشستگان برگزار شده است.

این مسئول از استاندار البرز خواست که به صورت نهادینه، کمیته ای تمام امورات و مشکلات بازنشستگان را به صورت هدفمند دنبال کنند.

وی در بحث امرار معاش قشر بازنشسته، گفت: حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های هنگفت زندگی امروز این خانواده ها را نمی دهد لذا علیرغم تلاش های فراوانی که صورت گرفته، بحث همسان سازی همچنان اجرا نشده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته البرز با عنوان اینکه حق بیمه تکمیلی با حقوق بازنشستگی، پرداخت می شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی بدهی دولت به بازنشستگان است و هر ساله به واسطه تعهدات دولت، حدود۳۵ هزار میلیارد  تومان بار مالی تعهدات جاری بر دوش دولت است که علیرغم مطالبات قبلی کارگران، هر ساله این مبلغ نیز اضافه می شود لذا انتظار می رود در راستای رفع مشکلات با برگزاری جلسات و تعامل و همکاری بیشتر مسئولین انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار