جریان زاینده‌رود در نوروز
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از امروز به مدت ۱۸ روز برای تحویل به کشاورزان اصفهان، گفت: با وجود برخی اظهارات، اما هنوز برای جریان آب زاینده رود برای نوروز ۱۳۹۹ هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.
کد خبر: ۸۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 19 February 2020

حسن ساسانی با اشاره به اینکه از امروز چهارشنبه-۳۰ بهمن ماه خروجی سد زاینده رود برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان افزایش می یابد، اظهار کرد: براساس تصمیم روز گذشته جلسه سازگاری با کم آبی، مقرر شد آب زاینده رود به مدت ۱۸ روز تحویل کشاورزان شود.

وی افزود: بعد از این زمان، با توجه به دمای هوا و میزان بارش ها تصمیم جدیدی در کمیته سازگاری با کم آبی اتخاذ می شود و طبیعتا اگر بارشی صورت گیرد نیاز آبی محصولات زیر کشت کمتر می شود و می توان با تاخیر ادامه توزیع آب را داشته باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه مطابق تصمیم، امروز خروجی سد زاینده رود افزایش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و ذخیره مخزن سد ۳۰۲ میلیون مترمکعب است.

وی در خصوص صحبت های معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، گفت: از اعلام این خبر تعجب می کنم در حالی که هنوز برای جریان آب زاینده رود برای نوروز ۱۳۹۹ هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

ساسانی درباره وضعیت نامناسب سد زاینده رود و نگرانی ها برای تامین آب شرب در تابستان، اظهار کرد: روز گذشته در جلسه سازگاری با کم آبی استان، همین موضوعات مطرح شد و به طور قطع با رعایت رفع نگرانی برای آب شرب اصفهان چنین تصمیماتی اتخاذ می شود.

وی تاکید کرد: آب منطقه ای هر ماه وضعیت بارش ها و در کل منابع و مصارف آب استان را پایش می کند و هر جا که احتمال نگرانی وجود دارد در برنامه منابع و مصارف و توزیع آب خود بازنگری می کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار