صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان این هفته درحالی برگزار شد که شیوع ویروس کرونا و اخبار مربوط به آن در اولویت مباحث بود.
کد خبر: ۸۲۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 23 February 2020

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: اصرار بر این بود که برگزاری دیدار سپاهان و پرشپولیس به سال آینده موکول شود اما با مقاومت‌هایی که شد ناچارا این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

کوروش محمدی اظهار کرد: ویروس کرونا در دنیا به عنوان یک اپیدمی مطرح شده اما آنچه مورد توجه است، نوعی از اطلاع‌رسانی‌ها در این رابطه است که کرونا را یک ویروس کشنده و غیرقابل درمان معرفی می‌کند؛ این موضوع خود عامل وحشت و استرس مردم شده است.

وی با بیان اینکه کرونا به ذات خود کشنده نیست افزود: مرگ‌ومیر کرونا اکثراً در میان افرادی رخ می‌دهد که زمینه قبلی دارند و میزان آن تنها دو درصد است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ترس و اضطراب دو عامل کاهش ایمنی بدن در مقابل کرونا است، تصریح کرد: باید در شرایط کنونی با حفظ سطح امیدواری مردم، در اطلاع‌رسانی‌ها توصیه‌های مثبت و امیدوارانه را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری بدون تماشاگر دیدار فوتبال سپاهان و پرسپولیس در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، ادامه داد: قرار بود ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا کنند که خطرات خاص خود را داشت بنابراین به مدیریت بحران استان پیشنهاد دادیم که این مسابقه بدون حضور تماشاگر برگزار شود تا مردم از طریق رسانه‌ها مسابقه را دنبال کنند که انجام این موضوع در جای خود قابل تقدیر است.

محمدی اضافه کرد: اصرار بر این بود که برگزاری این مسابقه به سال آینده موکول شود اما با مقاومت‌هایی که شد ناچارا مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

سلامتی بازیکنان و کادر فنی اولویت است

سخنگوی شورای شهر اصفهان در واکنش به این اظهار نظر گفت: سلامتی بازیکنان و کادر فنی دو تیم نیز مانند سلامت تماشاگران مهم بوده و باید به‌طور کامل مسابقه لغو می‌شد.

مهدی مزروعی افزود: برگزاری مسابقه در این شرایط اجحاف بزرگی در حق تماشاگران سپاهان است چون شرایط میزبانی این تیم به‌طور کامل محقق نمی‌شود. بالاخره باید با حمایت‌های اینچنینی یکی از تیم‌های تهرانی قهرمان شود.

منتخبان پاسخ مناسبی به رأی مردم بدهند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روز وکیل را به وکلای شهر اصفهان تبریک گفت و افزود: امیدواریم وکلای شهر اصفهان امور شهروندان را به خوبی پیگیری کرده و شهروندان نیز از طریق آنها مسائل حقوقی خود را پیگیری کنند.

نصر در ادامه تولد خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس را به همه مهندسان اصفهان تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد که تلاش های آنها در عرصه ساخت و ساز مثمر ثمر باشد.

وی قانون و قانونگرایی را یکی از موارد مهمی در شهر اصفهان دانست که به آن بودجه تعلق گرفته و ادامه داد: به نظر می‌رسد باید ساز و کارهای بیشتری برای سال آینده اندیشیده شود، همچنین امیدوارم شاهد کاهش تخلف در زمینه‌های مختلف که ناشی از ناآگاهی مردم است، باشیم.

رعایت بهداشت شخصی ضرورتی برای کنترل شیوع کرونا

در ادامه این جلسه، عباسعلی جوادی عضو شورای شهر اصفهان در نطق خود با اشاره به اینکه در اصفهان هنوز مورد قطعی گزارش نشده است، گفت: مکان های عمومی مثل مترو و اتوبوس که روزانه افراد زیادی را جابجا می‌کنند قرار است هر روز ضد عفونی شوند. از مردم تقاضا می‌شود که از مسافرت‌های غیر ضروری صرف نظر کنند و دست‌ها مکررا بشویند، همچنین از دست و روبوسی صرف نظر کنند.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا تا چند روز بعد از بهبود می‌تواند منتقل شود، خاطر نشان کرد: باید از تجمعات غیر ضروری جلوگیری شود و با رعایت بهداشت فردی، از شیوع این ویروس پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: این ویروس مانند سرما خوردگی ساده و تشخیص آن بسیار دشوار است. به دلیل اینکه ما با این ویروس برخوردی نداشتیم، ایمنی بدن در مقابل آن کم است و همین عامل می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، در عین حال که حدود ۸۰ درصد از ابتلا به ویروس را ممکن است متوجه نشویم و خود بخود از میان برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار