شهردار شیراز با اشاره به اجرای برنامه ضدعفونی کردن مترو در این شهر، بر لزوم استمرار این برنامه با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی و برای تمام ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی، تاکید کرد.
کد خبر: ۸۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 23 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حیدر اسکندرپور یکشنبه ۴ اسفند در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز که با هدف افزایش هماهنگی در مقابله با بیماری کروناویروس تشکیل شده بود، بر آمادگی مجموعه مدیریت شهری در خصوص افزایش ایمنی و سلامت شهروندان با همکاری دستگاه های ذیربط همچون علوم پزشکی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امور مرتبط با گندزدایی و ضد عفونی مترو، اتوبوس و تاکسی با هماهنگی نماینده دانشگاه علوم پزشکی و توسط افراد دارای صلاحیت به صورت دوره‌ای و تا پایان شیوع بیماری، باید انجام شود، گفت: سازمان مدیریت پسماند به دلیل ارتباط مستقیم کارکنان با پسماندها و زباله های مختلف از مهمترین حوزه هایی است که باید به پیشگری از بیماری در آن توجه شود در این راستا سازمان پسماند باید علاوه بر اقدامات پیشگیرانه معمول نسبت به تهیه لباس و ادوات مخصوص جهت پرسنل مرتبط با جمع آوری زباله عفونی اقدام کند.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به نظافت سرویس های بهداشتی عمومی، گفت: امور مربوط به نظافت و ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی عمومی در پارکها توسط سازمان سیما، منظر و در سطح معابر توسط سازمان پسماند باید به صورت دوره ای انجام و به سلامت شهروندان توجه ویژه شود.

اسکندرپور جمع آوری افراد بی خانمان را یکی دیگر از اقدامات ضروری برای افزایش بهداشت عمومی سطح شهر دانست و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در راستای جمع آوری افراد بی خانمان و معتادان متجاهر شده است و با توجه به شرایط کنونی اداره آسیب دیدگان اجتماعی باید به صورت دائم نسبت به جمع آوری افراد بی خانمان در سطح شهر خصوصا در پایانه ها اقدام کند.

وی بر ضرورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری به منظور فرهنگسازی و تبلیغات سطح شهر در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی و آموزش در خصوص پیشگیری و مواجهه با این بیماری به صورت بنر، پوستر، استند و ... توسط معاونت برنامه ریزی و سازمان فرهنگی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: به کلیه مدیران ابلاغ شده است که برای پرسنلی که به هر نحوی احساس بیماری دارند تا زمان بهبود کامل مرخصی لحاظ شود و در صورت لزوم به صورت دورکاری امور پیگیری شود تا از انتقال هرگونه آلودگی احتمالی به پرسنل و مردم جلوگیری شود.

اسکندرپور ضمن تاکید به مدیران شهری برای انجام صحیح و به موقع امور مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا گفت: این اقدامات در راستای افزایش تاب آوری شهر برای مقابله با ویروس کرونا است و نباید فضای ترس از بیماری و التهاب در شهر حاکم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار