استاندار ایلام‌ گفت: برگزاری هرگونه تجمع، میتینگ و گردهمایی تا زمان فروکش کردن موج بیماری ویروسی کرونا به منظور حفظ سلامت شهروندان در استان ممنوع است.
کد خبر: ۸۲۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 24 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و قرارگاه زیستی و سلامت استان ایلام با موضوع بیماری کرونا و پیش بینی وقوع سیل اظهار داشت: با موافقت نماینده ولی فقیه در استان مراسم های اعتکاف امسال و اعزام روحانیون از قم به استان ممنوع شد و همچنین اجرای کنسرت، مسابقه های ورزشی، نمایشگاه بهاره و راهیان نور لغو شده است.

وی افزود: باید با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بیماری همه گیر کرونا علاوه بر لغو تمام فعالیت های ورزشی گروهی، هیچ تیمی از ایلام به مسابقات خارج استان اعزام نشود و ایلام نیز میزبان هیچ تیم و مسابقه ای نشود و تیم های ایلامی که اکنون در مسابقات خارج استان هستند باید قبل از بازگشت به ایلام قرنطینه و آزمایش شوند و در صورت تایید سلامتی آنها از سوی وزارت بهداشت مجاز به برگشت هستند و نباید بلافاصله بعد اتمام مسابقه به استان مراجعه کنند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه اماکن عمومی و پرتردد نظیر مساجد به ویژه مساجد محل اخذ رای، فرودگاه، ترمینال، پایانه مرزی مهران و گمرک باید به طور مرتب ضدعفونی و پایش شوند و همچنین دانش آموزان و کارکنان ادارات که احساس نارحتی و کسالت دارند از حضور در محل کار اجتناب کنند و از مسافرت به استان هایی که مورد مثبت کرونا داشته اند به ویژه استان قم پرهیز شود.

استاندار ایلام خواستار تشکیل یک کارگروه متشکل از همه کارشناسان و صاحب نظران دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط با موضوع کرونا از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه، شهرداری و دیگر دستگاه ها شد تا به طور علمی و کارشناسی شده موضوع کرونا را بررسی و در مورد آن تحقیق علمی کنند و به من به عنوان استاندار و مسوول استان مشاوره ها و اطلاعات درست دهند تا بر اساس آن اطلاعات تصمیم های مناسب در خصوص استان اتخاذ شود.

وی در مورد وقوع سیلاب هم از همه فرمانداران و اعضای ستاد بحران در سراسر استان خواست: با بررسی وضعیت شهرستان های تابعه خود و شناسایی نقاط حساس و خطرساز تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در خصوص مقابله با سیل پیش رو را اتخاذ کنند./م

برچسب ها: کرونا ، ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار