مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه اعضای ستاد بحران استان ایلام و تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی با توجه به اخطارهای مکرر هواشناسی تا زمان خروج موج بارشی سیلابی از استان در حالت آماده باش هستند.
کد خبر: ۸۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 24 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا کریمیان  اظهار داشت: این آماده باش شامل اعضای ستاد بحران از جمله فرمانداری‌ها و بخش‌های تابعه و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی اعم از شهرداری، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و راهور و فوریت‌های پزشکی و جهادکشاورزی است.

وی افزود: از دستگاه‌های مرتبط خواسته شده است هشدارهای لازم را به عامه مردم به ویژه رانندگان، کشاورزان، عشایر و دامداران ارایه بدهند و کشاروزان باید ایستگاه‌ها و موتورهای تامین آب را عایق‌بندی کنند و کانال‌های هدایت آب به اراضی را بپوشانند تا از طغیان و سرریز شدن احتمالی این کانال‌ها به اراضی زراعی جلوگیری شود.

کریمیان یادآور شد: عشایر و دامداران نیز باید از اتراق در حاشیه یا حریم رودخانه‌ها و خشکه‌رودها اجتناب کنند و همچنین از تعلیف دام در کنار رودخانه‌ها به علت احتمال طغیان آب و ارتفاعات به دلیل خطر رعد و برق و صاعقه خودداری کنند و رانندگان و مسافران نیز تا حد امکان از سفر غیرضروری بپرهیزند و در صورت مسافرت و رانندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای اجتناب از سفرهای غیرضروری اضافه کرد: گروه های راهداری، فوریت های پزشکی، هلال احمر و پلیس راه در مناطق مختلف استان از جمله در نقاط حادثه خیر مستقر شده اند تا در صورت نیاز به رانندگان و سرنشینان خودروها کمک کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار