معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی اصفهان گفت: از مجموع 20هزار نفر متقاضی ثبت نام شده طرح اقدام ملی ساخت مسکن در این استان حدود 60درصد تایید شدند.
کد خبر: ۸۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 01 March 2020

به گفته ایمان طاهر اطلاع رسانی لازم از طریق پیام کوتاه به متقاضیان طرح اقدام ملی انجام شد و این افراد باید به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید مراجعه کنند تا نسبت به تکمیل پرونده آنها اقدام شود.

وی از متقاضیان طرح اقدام ملی ساخت مسکن خواست تا با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور و برای حفظ سلامتی خود تا متعادل شدن شرایط و بنا بر اعلام وزارت راه وشهرسازی از مراجعه حضوری به ادارات اجتناب کرده و فقط با توجه به حروف الفبای نام خانوادگی اعلام شده به ادارات بنیاد مسکن و شهرهای جدید مراجعه  و از تجمع خودداری کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان به متقاضیان این اطمینان را داد که هیچگونه حقی از افراد تضییع نخواهد شد و افراد به هیچ عنوان حذف نمی شوند تا تکلیف آنها در سایت مشخص شود.

وی درخصوص مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی در استان ادامه داد: مرحله دوم ثبت نام بعد از مشخص شدن و تعیین تکلیف متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول و تا چند ماه آینده انجام می شود.

به گفته وی مشمولان طرح ملی مسکن باید توانایی پرداخت هزینه ساخت و همچنین بازپرداخت تسهیلات این طرح را داشته باشند.

طاهر ادامه داد: به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد از ثبت‌نام‌ کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن مشمول این طرح نیستند.

وی با بیان اینکه آورده اولیه متقاضیان برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن بر اساس شهر مورد تقاضا ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است تاکید کرد:  متقاضی و افراد تحت تکفل وی، بایدفاقد زمین یا واحد مسکونی از ابتدای سال ۹۴ بوده و از ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

طاهر همچنین داشتن پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر وام را از مهمترین شرایط طرح ملی عنوان کرد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از متقاضیان خواست تا با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور و جهت حفظ سلامتی خود از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند.

وی اظهار داشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار