معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: نبایستی به بهانه ویروس کرونا، اجناس بهداشتی و ضد عفونی کننده گران شود.
کد خبر: ۸۲۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 02 March 2020

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لارستان، در آستانه سال جدید و تعطیلات نوروزی، تقاضا برای بعضی از کالا‌های افزایش می‌یابد و این مسئله نظارت و کنترل مداوم بر بازار فروش و قیمت‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: نظارت بر واحد‌های مختلف باید از طریق اتحادیه‌های مربوطه، سازمان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مرتب و مداوم صورت گیرد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود اقلام و کالایی در شهرستان مواجه نیستیم و باید شرایط مساعد را تا شب عید و بعد از آن حفظ کنیم تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: مسئولان نظارتی و بازرسی توجه کنند اقلام مورد نیاز به دست مصرف کنندگان برسد تا مردم در بازار سیاه و احتکار گرفتار نشوند.

حسنی با اشاره به اینکه با کسانیکه که منافع نامشروع خویش را بر جان انسانها ترجیح می دهند، باید برخورد جدی و قانونی شود ؛ گفت: لازم است کمیته نظارتی تشکیل شود و با عواملی که به خاطر این مسئله، قیمت ها را افزایش می دهند، به شدت و طبق قانون برخورد گردد، زیرا چنین کسی که به جامعه رحم نمی کند از انسانیت به دور است.

وی با بیان اینکه تخلفات صنفی می بایست در داخل خود اتحادیه ها حل شود، گفت: اگر این مهم در تمامی صنوف انجام شود و مشکلات صنف های در داخل خود اتحادیه و اتاق اصناف مرتفع گردد، مطمئنا معادلات اجتماعی به هم نمی خورد و به دستگاه های تحکمی نیز کشیده نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در لارستان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا می بایست دستگاه های ذیربط اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده از جمله ماسک و الکل برای شهرستان تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی بار دیگر تاکید کرد: مردم هم مثل همیشه یاری کنند تا مشکل ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم و با همدلی و همراهی با مسئولان بتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به بی کیفیتی نان در برخی نانوائیها ی شهرستان گله کرد و گفت: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند، به همین دلیل، واحدهای نانوایی نیاز به بازدیدهای مستمر و پیوسته دارند.

فرماندار ویژه لارستان نان را به عنوان قوت اصلی در سبد غذایی و معیشت مردم دانست و افزود: تلاش همه ما باید در عرضه نان با کیفیت و جلب رضایت مندی مردم باشد.

در ادامه احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان و اعضا جلسه نیز مطالبی را عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار