این پزشکان می‌دانند که تحمیل عمل جراحی زیبایی به بیمار موجب کاهش سیستم ایمنی و شانس بیشتر ابتلاء به کرونا ویروس در این افراد و همچنین اطرافیانشان به دلیل حضور در بیمارستانها می‌گردند ، ولی باز حاضرند برای چند میلیون پول بیشتر سلامتی افراد و امنیت جامعه را به خطر بیندازند...
کد خبر: ۸۲۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 02 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ می‌گویند در سفر و سختی می‌توان ذات واقعی افراد و منش آنها را بیشتر شناخت.. در زمان عافیت و راحتی همه دوست ، «یار و دلداده» هستند ولی در زمان سختی و گرفتاری افراد محک زده می‌شوند که عیار واقعی آنها چیست؟ (طلا هستند یا حلبی...) جامعه‌ی پزشکی در طی چند سال گذشته زیر «ذره بین» بوده که در کل به دلیل وجود افراد فرصت‌طلب بخوانید مال دوست و مال‌اندوز ، عدم شفافیت در پرداخت مالیات و صد البته با کمال تأسف زیاده روی در استفاده‌ی بی‌مورد از تجهیزات پزشکی و پارا کلینیک و انجام اعمال جراحی بدون ضرورت برای استحصال مالِ حرام بیشتر زیر سؤال بوده است.
جامعه‌ی پزشکی در طی دو دهه‌ی اخیر با کم ‌رنگ شدن حضور اساتید برجسته‌ی قدیمی و جایگزین نشدن افراد وارسته و پزشکان واقعی به جای آنها از نظر اخلاقی سیر نزولی طی کرده است.

ویروس کرونا را میتوان «تست تشخیصی شرافت در جامعه‌ی پزشکی و پیرا پزشکی» خواند
ولی این جامعه همواره در حال تقلا و تلاش برای نشان دادن خود به عنوان جامعه‌ای مظلوم و پاک میباشد. به نظر می‌رسد همه گیری و شیوع کرونا در کشور معیار مناسبی برای تشخیص میزان شرافت و انسانیت در جامعه‌ی پزشکی و پیراپزشکی است.
در سختی و درمانده‌گی‌های اجتماعی می‌توان مرد را از نامرد تشخیص داد. طی دو هفته‌ی گذشته گروهی از پزشکان جان دوست و خودشیفته ، که تمام طول سال را در بخشهای خصوصی می‌توان گفت به دوشیدن ملت مشغول بودند و همواره خود را برتر از مردم می‌دانند با تعطیلی مطب‌های خود و ایزوله کردن خودشان در ویلاهایی که دارند در مناطق خوش آب و هوا مُهرِ تاریخی بدنامی را بر پیشانی خود زدند.
افرادی که زمان سختی مردم را فراموش و به جای داوطلب شدن به کار در بیمارستانهای مربوط به بیماران کرونایی ، فرار و مثل دزدان بُزدل خود را پنهان کرده‌اند ، تا زمانی‌که آب‌ها از آسیاب افتاد ، دوباره با نخوت و تکبّر و خودد بزرگ بینی وارد کارزار چپاول ملّت گردند.
آیا واقعاً چنین افراد عافیّت طلبی را می‌توان پزشک نامید؟
از این گروه بدتر پزشکانی هستند که علیرغم علم به کمبود امکانات و وسایل ضد عفونی و دست کش و ماسک و علیرغم توصیه‌ی وزارت بهداشت به عدم انجام عملهای جراحی غیر ضروری به انجام وسیع عمل‌های زیبایی شامل ابدومینوپلاستی (کوچک کردن و صاف کردن شکم) و رینو پلاستی (دماغ خوشکل کردن) و... می‌پردازند.
این پزشک (نماها) می ‌دانند که تحمیل عمل جراحی زیبایی به بیمار موجب کاهش سیستم ایمنی و شانس بیشتر ابتلاء به کرونا ویروس در این افراد و همچنین اطرافیانشان به دلیل حضور در بیمارستانها می‌گردند ، ولی باز حاضرند برای چند میلیون پول بیشتر سلامتی افراد و امنیت جامعه را به خطر بیندازند!؟
چند تن از این افراد داوطلب‌کار در بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی و خواهان کمک به مردمشان شده‌اند؟
متأسفانه بازار جراحی پلاستیک در این روزها در دی کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به بهانه‌ی آخر سال بودن دو چندان هم شده است.
گروهی دیگر افرادی هستند که تجهیزاتی از قبیل ژل ضدّ عفونی و ماسک را از قبل در داروخانه و مراکز کالای پزشکی داشته و آنرا به چندین برابر قیمت در شرایط اضطرار ایجاد شده به مردمی می‌فروشند که بعضاً به نان شب محتاج هستند و از ترس کرونا عیدی و پاداش آخر سال و یارانه‌ی خود را برای خرید ژل و ماسک هزینه می کنند.

آیا در این روزهای سختی و اضطراب شاهد تشکیل کمپین پزشکان داوطلب برای ارائه‌ی خدمات و تهیه‌ی تجهیزات برای بیماران و مردم بی‌بضاعت بودیم؟
سازمانهای نظارتی و مسئول کجا هستند؟!

بی‌اغراق می توان گفت بی پناه ترین و صدالبته شریف ترین و مخلص ترینِ افراد که در خط مقدّم مبارزه با کرونا در حال تلاشند و با کمترین تجهیزات بیشترین و بهترین خدمات را ارائه می دهند و بیشتر از همه در معرض درگیر شدن با این ویروس هستند پرستاران و پرسنل خدماتی بیمارستانها هستند.

طبق روال همیشه این دو گروه تمام کار را انجام و بیشترین تلفات را خواهند داد و در نهایت تشکر ، تقدیر ، لوح و جوایز نصیب وزیر و معاونانش و مسئولین دانشگاه‌ها و پزشکانی می‌شود که یا کاری نکرده‌اند و یا کمترین کار را انجام داده‌اند.
حضرات پزشک در رشته‌های مختلف پزشکی بدانید که کرونا برای مردم بیماری ولی برای شما و جامعه‌ی پزشکی و پیرا پزشکی تست شرافت و انسان بودن است. طوری رفتار کنید که تست شرافت شما مثبت گردد. به قول سعدی: تو کز محنت دیگران بیغمی/نشاید که نامت نهند آدمی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار