درحالی که با توجه به شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش تاکید می شود؛ اما قطعی آب در ۱۱ منطقه کلانشهر اهواز سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۸۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 03 March 2020

با توجه به توصیه وزارت بهداشت و مجموعه علوم پزشکی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و شستن مکرر دست ها به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، متاسفانه شاهد قطعی ۱۲ ساعته آب در برخی مناطق اهواز هستیم.

 قطعی آب و افت فشار، نگرانی ها در خصوص شیوع بیماری ها به ویژه کروناویروس که این روزها جان هموطنان مان را به خطر انداخته و برخی را به کام مرگ کشانده، را افزایش می دهد؛ براین اساس باید هرچه سریع تر مسئولان مربوطه اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهند.

مشکلات آب و فاضلاب کلانشهر اهواز  اگرچه تازگی ندارد و در ماه های گذشته نیز شهروندان با مشکلات بسیاری در زمینه آب و فاضلاب مواجه بودند اما شیوع بیماری کروناویروس دغدغه های شهروندان را در خصوص این موضوع بیش از پیش کرده است.

 مسئولانی که پاسخگو نیستند

از شب گذشته تاکنون ۱۱ منطقه اهواز شامل کوی باهنر، صد دستگاه، فرهنگ شهر، پردیس، کوی نبوت، فرهنگیان، کوروش، گلستان، کوی رمضان و بخشی از منبع آب و کیانپارس در شرایطی که شهروندان برای حفظ سلامت و بهداشت خود نیاز مبرم به آب دارند، با قطعی آب و بی توجهی مسئولان این حوزه دست و پنجه نرم می کنند.

 رضایی یکی از شهروندان اهواز در این باره می گوید: آب منطقه از شب گذشته قطع شده و بارها برای رفع مشکل قطعی آب با سازمان آبفا تماس گرفتیم اما متاسفانه جواب درستی به ما ندادند.

 او می افزاید: این مشکل از گذشته تا به حال بوده و موضوع تازه ای نیست اما با توجه به شیوع کروناویروس نیاز به آب برای بهداشت فردی بیشتر احساس می شود.

 این شهروند ادامه می دهد: اهالی منطقه باهنر از مسئولان آبفا اهواز درخواست رفع سریع مشکل قطع آب را دارند و به شدت از این وضع گلایه مندند.

 محمدزاده یکی دیگر از شهروندان و اهالی منطقه پردیس به خبرنگار شبستان می گوید: قطعی آب در این محله مشکل چند ساله بوده و معضل جدی این منطقه است.

 این شهروند اهوازی تصریح می کند: قطعی آب برای ما عادی شده اما چون شیوع کروناویروس به شدت در حال گسترش است، در شرایط فعلی قطعی آب به هیچ وجه قابل تحمل نیست چون سلامت ما را به خطر می اندازد.

 وی اضافه می کند: چرا باید آب ساکنان این محله قطع شود و زندگی مردم را مختل کند و سلامت آنها را به خطر اندازد؟ چرا مسئولان به خواسته های مردم اهمیت نمی دهند؟ قطع آب برای اهالی این منطقه به بزرگترین معضل تبدیل شده و کاملا مردم را کلافه کرده است.

مسائل بهداشتی فدای کمبود آب

این درحالی است که رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز  بر ضرورت اهمیت توجه به مسائل بهداشتی تاکید می کند  اظهار می کند: رعایت بهداشت فردی و عمومی مهمترین عامل برای پیشگیری از بیماری ها است.

 «مهرداد شریفی» در حالی بر شستن دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و استحمام روزانه به منظور پیشگیری از بیماری های واگیردار تاکید می کند که بسیاری از مناطق اهواز با قطعی آب روبه رو هستند.

 وی ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت اصول بهداشتی و ضرورت همکاری با سازمان آبفا برای صرفه جویی در مصرف آب، می افزاید: با توجه به توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر خودقرنطینگی و رعایت نکات بهداشتی، مصرف آب بالا رفته و نیاز است که مردم در این زمینه صرفه جویی کنند.

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه می دهد: به دنبال افزایش استفاده مردم از آب، شاهد افزایش پیک مصرف آب در اهواز هستیم و شاید به همین دلیل هم هست که در برخی مناطق دچار افت فشار شده ایم که نیاز است مردم با صرفه جویی و استفاده بهینه از آب، زمینه را برای استفاده دیگر همشهریان فراهم کنند.

 وی خاطر نشان می کند: تراکم استفاده از آب در روزهای اخیر بالا رفته که یکی از مهمترین عوامل کاهش افت فشار، استفاده زیاد از آب بوده است.

 بی برنامگی مسئولان و صدای اعتراض شورای شهر

عضو شورای شهر اهواز نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار می کند: آب و فاضلاب تبدیل به یکی از بزرگترین معضلات مردم اهواز شده و این سازمان که باید خدمت رسان باشد، این روزها با مدیریت دستپاچه و فاقد برنامه مدون مواجه است.

 «فتح الله حاجتی» با اشاره به اینکه برخی مناطق با مشکل بی آبی مواجه هستند می گوید: با توجه به اینکه ویروس کرونا، سلامت مردم را تهدید می کند و مسئولان بهداشت استان، بر رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها تاکید کرده اند، بسیاری از شهروندان بعضی از مناطق اهواز حتی در تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 وی بیان می کند: در برخی از مناطق آب شرب تا ۱۲ ساعت متوالی قطع شده که این امر، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

 عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه تماس های زیادی از سوی مردم در خصوص مشکلات آب و فاضلاب به اعضای شورای شهر اهواز می شود، ادامه می دهد: به گفته برخی از شهروندان، مسئولان آبفای اهواز هیچ پاسخی به مطالبات آنها و کوتاهی های خود نمی دهند.

 وی تاکید می کند: اهواز با مشکلات فراوان آب و فاضلاب روبه رو بوده و باید هرچه سریع تر این مشکل رفع شود تا سلامت مردم و بهداشت عمومی مردم با خطر مواجه نشود.

 وعده ای برای ۲۴ ساعت

نقش آب در بهداشت عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون شک قطعی آب بر افزایش مشکلات بهداشتی مردم تاثیر مستقیم دارد و عدم رسیدگی به آن، سلامت شهروندان را به خطر می اندازد. در چنین شرایطی که یکی از ملزومات حفظ بهداشت فردی، آب سالم و در دسترس است، امیدواریم مسئولان آبفا اهواز به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

 گفتنی است، طی بازدید میدانی از مناطقی که با افت فشار و یا قطعی مواجه هستند مشاهده شد که هنوز مشکل آب برطرف نشده است؛ از سویی مدیران آبفا اهواز وعده رفع مشکلات شهروندان در ۲۴ ساعت آینده را داده اند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار