اگر قرار است به بهانه‌ی کرونا پذیراییِ از مسافران سفرهای هوایی حذف شود معادل ریالی آن را بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک فیلتردار و ژل ضد عفونی و دستمال کاغذی تهیه و در اختیار مسافران قرار دهند.
کد خبر: ۸۲۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 04 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ در زمان وقوع بلایا و مصیبتهای بزرگ ملّی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی‌های گسترده در جنگلها و خصوصاً اپیدمی بیماری‌های واگیردار که درصد بیشتری از مردم را درگیر می‌کند باید همدلی ، همگرایی ، روحیه‌ی کمک ، احسان و گذشت در افراد و سازمانها افزایش یابد. افراد و سازمانها نه تنها باید به وظایفشان خوب عمل کنند بلکه باید در حدّ توان از نظر معنوی و مادی هزینه‌ی بیشتری برای بهبود اوضاع جامعه و اطرافیان خود بنمایند.

کم‌فروشی به بهانه‌ی کرونا در هواپیمایی؟!

ولی متأسفانه روحیه‌ی «منفعت طلبی» و «فرصت طلبی» در بعضی افراد و سازمانها موجب می‌گردد که نه تنها به وظایفشان خوب عمل نکنند بلکه به عکس به کم‌کاری و فرصت‌طلبی و کم‌فروشی در خدماتشان هم مشغول شوند.
فروش داروهای تقلبی گیاهی ضد کرونا و افزایش قیمت «ماسک و ژل» و احتکار آنها از جمله این رفتارهای نا پسند است.
امروز مسافران پرواز شماره ی۵۸۱۷ هواپیماییِ وارش از بندر عباس به تهران ساعت شش صبح یکی از این موارد را تجربه کردند:
پس از بلند شدن هواپیما و خاموش شدن چراغ کمربندها بعد از چند دقیقه مهماندار اعلام کرد که به منظور جلوگیری از گسترش کرونا ، پذیرایی و دادن صبحانه به مسافران از برنامه حذف شده است!
واقعاً باید گفت: یا خدا ، دادن صبحانه به مسافران چه ربطی به گسترش کرونا دارد؟
مگر مسئولان محترم هواپیماییِ وارش به نحوه‌ی آماده‌سازی و توزیع مواد غذایی نظارت نمی‌کنند؟
مگر مهمانداران در هواپیما موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟
گیریم که واقعاً نیت آنها جلوگیری از گسترش کرونا بوده باشد نه فرصت طلبی و منفعت طلبی به بهانه‌ی کرونا ، آیا نمی‌توانستند به جای بسته‌های غذایی ، بسته‌های بهداشتی نظیر ماسک و ژل ضد عفونی ، معادل ریالی صبحانه‌ی توزیع نشده ، آماده و در اختیار مسافران می‌گذاشتند تا مردم بدانند که مسئولان هواپیماییِ وارش هم منفعت طلب نیستند و هم به فکر سلامتی و آسایش هم‌وطنان خود هستند.
لذا پیشنهاد می‌شود اگر قرار است به بهانه‌ی کرونا پذیراییِ از مسافران سفرهای هوایی حذف شود معادل ریالی آن را بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک فیلتردار و ژل ضد عفونی و دستمال کاغذی تهیه و در اختیار مسافران قرار دهند.
کرونا ابزاری برای منفعت طلبی و مال اندوزی گروهی دنیاپرست نشود ، دیر یا زود در این دنیا و آن دنیا باید جوابگوی رفتارهایمان باشیم .

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار