بیش از هزار زباله گرد در کوچه پس کوچه و خیابان‌های شیراز در میان زباله‌ها به دنبال جمع آوری مواد بازیافتی هستند.
کد خبر: ۸۲۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 07 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: یکی از ناقلان بیماری کرونا، سطل‌های زباله است، اما سال هاست معضل زباله گرد‌ی هم به آن افزوده شده و شاهدیم افراد‌ی برای تامین مایحتاج خود در زباله‌ها به دنبال مواد بازیافتی هستند.
محمدرضا محمد حسن پور ادامه داد: در حال حاضر براساس برآورد‌های اولیه حدود هزار نفر در شیراز زباله گرد هستند و در سطل‌ها و کیسه‌های زباله مواد بازیافتی جمع می‌کنند.
وی با بیان این که تعداد زیاد‌ی از آن‌ها معتاد و در معرض ابتلا به کرونا هستند، افزود: ضرورت دارد به حال آن‌ها فکری شود.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز یکی از مشکلات را مراکز دپو مواد بازیافتی در بافت قدیم اعلام کرد و گفت: در این خصوص با مراکز جمع آوری مواد بازیافتی به شدت برخورد میشود .
وی با اعلام این که در کنار نظافت شهری یکی دیگر از مسائلی که در کاهش شیوع کرونا موثر است ، حفظ بهداشت فرد‌ی است افزود: به منظور مقابله با کرونا در حال حاضر حتی دو کارخانه سورتینگ تفکیک در مقصد سایت دفن زباله شهرداری شیراز تعطیل و فعلا تمامی زباله‌ها دفن می‌شوند تا زمانی که اوضاع به حال معمول بازگردد.
محمد حسن پور گفت: یکی دیگر از اقدامات ما برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توزیع ٣٠هزار بسته اقلام بهداشتی و ضد عفونی در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر است.
وی ادامه داد: در تلاشیم تا در صورت امکان مواد ضد عفونی را در ناوگان حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس در اختیار مردم قرار دهیم تا هنگام ورود و خروج ناوگان حمل ونقل عمومی دست‌های خود را ضد عفونی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار