استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد مرکز تخصصی زنان و نوزادان در استان برای کمک به سلامت مادر و نوزاد مؤثر است.
کد خبر: ۸۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 25 August 2015
 قاسم سلیمانی در نشست با بانوان شاغل در بخش بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در استان با هدف ارتقای سلامت زنان، اظهار داشت: تفکر ایجاد مرکز تخصصی زنان و نوزادان در استان جالب است و موافقت خود را با این طرح اعلام می‌کنیم زیرا ارتقای سلامت بانوان، باعث رشد کمی و کیفی وضعیت سلامت جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان به راه‌اندازی مرکز ناباروری نسبت به مرکز «سبا» نیاز بیشتری دارد، افزود: برای ایجاد یک مرکز جدید در استان باید اولویت‌ها، امکانات و نیازها را در نظر گرفت تا اعتبارات بیهوده صرف انجام پروژه‌ای که نیاز چندانی به آن احساس نمی‌شود و با امکانات فعلی موجود قادر به پاسخگویی در آن زمینه هستیم، نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تکمیل بیمارستان‌های هاجر شهرکرد، بروجن و لردگان باید در اولویت باشند زیرا با تکمیل این بیمارستان‌ها مشکلات زیادی از مردم استان در حوزه بهداشت و درمان حل می‌شود.

سلیمانی نبود امداد هوایی را از مشکلات استان بویژه برای کمک به بیماران در مناطق سخت‌گذر دانست و تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار در استان بیش از 2 میلیارد تومان به هلال احمر استان برای خدمت بهتر در مناطق محروم کمک شد که یک میلیارد تومان آن برای ایجاد پایگاه هوائی بود و امیدواریم با کمک‌هایی که امسال نیز انجام می‌شود پایگاه امداد هوایی استان تا سال آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: متولی سلامت مردم در جامعه بخش بهداشت و درمان است ولی این قسمت 20 درصد تاثیرگذار است اما بخش اعظم کار را باید خود مردم از طریق آموزش و پیشگیری انجام دهند و در همین راستا آموزش و پرورش سهم بزرگی در آموزش بویژه آموزش دانش‌آموزان برای ذائقه‌سازی و نوع مواد مصرفی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دانشگاه علوم پزشکی همه توان خود را برای کمک به آموزش و پرورش استان برای آموزش صحیح خود مراقبتی و کاهش بیماری‌ها به‌کار می‌برد و علاوه بر این نیروهای این دانشگاه نیز برای حضور در مدارس و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/ج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار