رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: طرح‌های آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲/۵میلیارد ریال و حجم عملیات عمرانی ۵۸هزار متر مکعب در گرمسار اجرا شد.
کد خبر: ۸۳۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 12 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲/۵میلیارد ریال و حجم عملیات عمرانی ۵۸هزار متر مکعب در این شهرستان اجرا شد،گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری، حجم قابل‌توجهی از منابع آبی موجود در اثر بارش باران و جاری شدن روان آب‌ها وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شود و با تقویت بستر خاک از فرونشست آن جلوگیری می‌کند.

او افزود: با تکمیل روند اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در گرمسار، بخش زیادی از روان آب‌های فصلی به سمت سفره‌های زیرزمینی هدایت‌شده و علاوه بر جلوگیری از فرونشست زمین، موجب تقویت خاک و پوشش گیاهی منطقه نیز می‌شود.

عرب معصومی ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی، مهم‌ترین عامل فرونشست زمین است و برای جلوگیری از ادامه این روند باید برداشت از سفره‌های زیرزمینی منطقه به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان کرد: برای حفظ و تقویت بستر خاک باید در روند برداشت از چاه‌های آب منطقه تجدیدنظر صورت گیرد و تغذیه مصنوعی سفره‌ها از طریق اجرای طرح‌های آبخیزداری دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار