رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در پی شیوع کرونا در کشور سرعت چرخه تولید کم شده است و امیدواریم مسئولان به فکر تدبیر برای کاهش آسیب فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باشد، زیرا کسانی که همچنان در پای چرخ تولید مانده اند، فقط به دلیل مسئولیت اخلاقی آنها است.
کد خبر: ۸۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 14 March 2020

عبدالوهاب سهل‌آبادی درباره شرایط کار و تولید در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مهمترین موضوع در این شرایط، حفظ جان و سلامت فعالان حوزه کار و تولید است، چراکه کارگران فعال در این بخش با وجود رعایت شرایط بهداشتی در معرض خطر هستند، از سوی دیگر جابجایی متعدد روزانه کارگران در استان صنعتی مانند اصفهان، می تواند تعداد مبتلایان به این بیماری را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه کارگری، افزود: هر واحد تولیدی، جمعیت بالایی کارگر دارد که در پی شیوع ویروی کرونا، مسئولان کشور باید تدبیری جهت سلامت و بهداشت بخش تولید داشته باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: در پی شیوع کرونا در کشور واحدهای تولیدی با موضوعاتی همچون بدهی مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی مواجه می شوند که به عنوان چالش مهم اقتصادی کشور باید به این موضوعات نیز توجه شود.

وی گفت: موضوعاتی مانند قرنطینه هزینه های خاص خود را دارد که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، کارگران به ویژه در بخش صنعت و معدن که بدون اندوخته قبلی و با درآمد روزانه در گذران زندگی خود دچار مشکل خواهند شد.

سهل آبادی همچنین از بسته های حمایتی برای کارگرانی که ناچار به قرنطینگی خانگی شده اند، خبر داد و افزود: در جلسه اضطراری روز گذشته (جمعه) با شخص استاندار مسائل گوناگونی مطرح شد و به دنبال آن امروز جلسه ای با صاحبان صنعت برگزار می شود تا بتوانیم تعدادی بسته‌ حمایتی با کمک مادی این افراد مهیا شود تا به کارگرانی که ناچار به قرنطینه خانگی شده اند، برسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با تاکید بر ضرورت کاهش تردد مردم در خارج منزل، گفت: متاسفانه به نظر می رسد اصفهانی ها، مردم با جراتی هستند و با وجود تاکید بر کاهش تردد در شهر و ماندن در خانه، هنوز در حال تردد هستند و به دنبال آن شیوع کرونا در این شهر رو به افزایش است، اما آنها باید بیشتر به توصیه های ماندن و خود قرنطینگی توجه کنند.

وی اضافه کرد: البته برخی از کارگران برای کار ناچار به خارج شدن از منزل و حتی تردد از شهری به شهر دیگر هستند که این موجب افزایش شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه با وجود توصیه های بسیار مسئولان استان، شاهد ورود مسافر به اصفهان و حتی پذیرش برخی هتل ها هستیم، از مسئولان خواست تا با توجه به شرایط فعلی استان، تمهیدات و اقدامات لازم را با جدیت اعمال کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ابراز امیدواری کرد؛ در وضعیت کنونی که دولت باید شرایط ویژه ه ای را برای به تاخیر انداختن جرائم مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی اعمال کند، زیرا واحدهای صنعتی باید به صورت روزانه بهره بانک ها را بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه در همین شرایط سخت شیوع ویروس کرونا تولیدکنندگان به فکر هستند تا جامعه کارگری کمتر دچار آسیب شود، درباره آمار کارگران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: هنوز آمار دقیقی از شیوع کرونا در بین کارگران ارائه نشده اما همچنان توصیه به افزایش مراقبت ها می شود تا بار درمانی کم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار