رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور تاثیری بر نرخ گوشت و آلایش آن نداشته، اما به سبب حذف انتقال استانی آلایش گوشت، شاهد افت قیمت آن و از سوی دیگر افزایش قیمت گوشت قرمز به صورت شناور شده است.
کد خبر: ۸۳۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 15 March 2020

اصغر پورباطنی در خصوص دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای عرضه گوشت در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: پیش از اعلام توصیه های اتاق اصناف، این اتحادیه به تمام اعضا صنف پیامکی ارسال کرد تا با رعایت بهداشت فردی و محیط کار حافظ سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان باشند و خوشبختانه بیشتر واحدها این نکات بهداشتی را برای خود و مشتریان رعایت کرده و از دستکش و ژله ضدعفونی استفاده می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حذف تردد برای خریدهای غیرضروری درباره نکات بهداشتی مشتریان در زمان خرید گوشت، توضیح داد: مردم باید برای ورود به فروشگاه های عرضه گوشت نکات بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند و تنها از طریق کارت خرید کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت اصفهان در خصوص تاثیر این بیماری بر بازار گوشت، افزود: شیوع ویروس کرونا تاثیری بر قیمت گوشت و آلایش آن نداشته، اما به دلیل آنکه استان‌های دیگر به دلیل رعایت نکات بهداشتی نتوانستند اقلامی مانند جگر، دل و قلوه را منتقل کنند، شاهد افت فروش و قیمت آلایش گوشت هستیم که تا حدی سبب افزایش قیمت گوشت می شود، همچنین حدود ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش قیمت دام بودیم که مجدداً بر قیمت گوشت اضافه شد.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته تاکنون قیمت گوشت ثابت مانده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشت با نرخ حداکثر ۱۰۵ هزار تومان عرضه می شود، همچنین فاکتور قصابی ها برای جلوگیری از گرانفروشی بررسی می‌شوند.

پورباطنی علت برخی تغییرات قیمت گوشت نسبت به قیمت های اعلام شده قبلی را افزایش قیمت دام زنده و افت قیمت آلایش ها دانست و افزود: در شرایط فعلی قیمت ها به طور شناور برای گوشت بره درجه یک بین ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان، گوشت بره درجه دو بین ۸۵ تا ۹۸ هزار تومان و گوشت بره درجه سه بین ۷۵ تا ۸۲ هزار تومان عرضه می شود.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو گوشت گوساله مخلوط و لخم به ترتیب ۷۵ و۸۰ هزار تومان به طور ثابت عرضه می شود که این قیمت برای گوشت گاو ۱۰ هزار تومان کمتر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت اصفهان همچنین در خصوص قیمت گذاری گوشت شتر، تصریح کرد: نرخ عرضه گوشت شتر نیز به سبب کمبود و واردات آن با توجه به نوسانات نرخ ارز، متغیر است و نمی توان نرخ ثابتی اعلام کرد، اما در بازار هر کیلو گوشت شتر مخلوط و لخم به ترتیب با قیمت ۹۸ و ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی روال کاری این صنف را طبق گذشته اعلام کرد و درباره حجم تقاضای مردم در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تقاضای مردم تغییری نداشته، اما میزان عرضه رستوران ها، تالارها، کبابی ها و... که نیمه باز هستند، کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار