معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: یک کمیته غربالگری جنب پلیس راه اصفهان_نائین و اکیپ‌هایی نیز در پنج پاسگاه پلیس‌راه دیگر برای بررسی وضعیت سلامت مسافران ورودی به استان مستقر شده و غیربومی‌های ورودی به استان نیز باید تست‌های اولیه تشخیص کرونا را انجام دهند.
کد خبر: ۸۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 15 March 2020

علیرضا جعفری با اشاره به شرایط ویژه حمل و نقل در کشور در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: سفرهای برون شهری ۵۰ درصد کاهش یافته و تمهیدات لازم در پایانه‌ها و ناوگان مسافربری برای ضدعفونی و پاکسازی مرتباً انجام شده است.

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی سفرهای برون شهری مربوط به مسافران خروجی است و آماری از تعداد و وضعیت مسافران ورودی به استان در دست نیست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه سفر به خارج از استان ممنوع نشده است، خاطرنشان کرد: هر سال به دلیل افزایش تعداد مسافران در ایام نوروز، ستادی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تشکیل می‌شد اما امسال تشکیل نشده است؛ البته راهداران، همواره به وظیفه خود عمل می‌کنند و در صحنه هستند.

جعفری اضافه کرد: کنترل ترافیک و تامین ایمنی جاده‌ها همچنان در ایام نوروز انجام می‌شود اما شرکت‌های مسافربری اعلام کرده‌اند که مسافری وجود ندارد و افراد برای سفر از طریق ناوگان عمومی درخواستی ثبت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: فروش بلیط اتوبوس‌های بین‌ شهری متوقف نشده و شهروندان در صورت تمایل به سفر قادر به استفاده از خدمات این اتوبوس‌ها هستند اما متقاضی برای خرید بلیط اتوبوس بین‌شهری نیست؛ مسافری در پایانه‌های مسافربری شاخص اصفهان همچون کاوه و صفه وجود ندارد و در حال حاضر افراد سفر نمی‌کنند زیرا دلیلی برای مسافرت نیست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط سفرهای نوروزی را لغو کرده‌اند، خاطر نشان کرد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی از طریق شرکت‌های مسافربری در همه پایانه‌های مسافری انجام می‌گیرد و این عملیات روزانه در همه پایانه‌های استان اصفهان، مرتباً انجام می‌شود. تمهید اداره کل راهداری استان برای بهبود وضعیت بهداشتی در پایانه‌های باری هم موجب شده سالن‌های اعلام بار در فضای باز تشکیل شود و پایانه باری مبارکه هم هفته گذشته تعطیل شد.

جعفری افزود: عملیات ضدعفونی در پایانه‌های باری استان اصفهان نیز مرتباً و روزانه صورت می‌گیرد و مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.

وی یادآور شد: غربالگری مسافرانی که به اصفهان وارد می‌شوند، در حوزه اختیارات اداره کل راهداری استان نیست و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی یا شبکه بهداشت عاملان انجام این مأموریت هستند اما اداره کل راهداری برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار