سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:
بعداز ۲۱ سال؛ با تولید ۵۵۲ واگن مسافری و باربری رکورد تولید واگن شرکت واگن‌سازی اراک شکسته شد
کد خبر: ۸۳۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 16 March 2020
 نتیجه تصویری برای واگن پارس
 جواد حسنی، با بیان این که رکورد تولید واگن بعد از ۲۱ سال شرکت واگن‌سازی اراک شکسته شد، اظهار داشت: ۵۱۴ دستگاه از واگن‌های تولید شده در شرکت واگن‌پارس اراک باری و هشت دستگاه دیگر نیز مسافری هستند که همه آن‌ها به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است.
وی با بیان اینکه: بیشترین آمار تولید واگن ثبت شده در شرکت واگن‌پارس اراک با تولید ۵۰۰ واگن در سال ۱۳۷۷ ثبت شده که این رکورد امسال با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی شکسته شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: تولید ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در واگن‌پارس اراک هدفگذاری شده بود که با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی ۲۲ دستگاه واگن بیشتر از میزان برنامه‌ریزی، تولید شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال قرارداد تولید لوکوموتیو (پارس ۳۳) بعد از ۱۵ سال در شرکت واگن‌پارس اراک منعقد شد که پیش‌بینی می‌شود در خردادماه سال آینده تکمیل و تحویل شرکت بهره‌بردار شود.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار