مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز فعالیت ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های این استان برای کنترل سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی در روزهای پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ 17 March 2020

منصور شیشه‌فروش اظهارداشت: احتمال" بارش‌های حدی " که منجر به سیلاب و آبگرفتگی می‌شود،  از روزهای پایانی ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ در استان وجود دارد، لذا برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم در این ارتباط انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، امکان طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و دیگر مخاطرات وجود دارد به همین دلیل ستاد سیل با محوریت فرمانداری و شهرداری‌ها آغاز به‌کار کردند و به ماشین آلات، تجهیزات و وسایل مورد نیاز تجهیز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان خاطرنشان کرد: تغییرات جوی و غیرقابل پیش بینی حتی در دوره های خشکسالی وجود دارد، سیل بهار امسال که ۲۲ استان را درگیر خود کرد، یا سیل چند وقت گذشته در سیستان و بلوچستان و بارش سنگین برف در استان گیلان حاکیست که بارش‌های غیرقابل پیش بینی و خطرساز دور از ذهن نیست و ما باید برای کاهش هرچه بیشتر خسارات تلاش کنیم.

شیشه‌فروش تاکید کرد: رفع موانع در رودخانه‌های فصلی استان، باز کردن آبراه‌ها، زدودن مسیرها از نخاله و زباله، بسترسازی مناسب برای عبور سیلاب و تجمع نکردن در نقاط پرخطر از جمله اقدامات مهم و اساسی در روزهای آینده است.

وی افزود: تقویت و افزایش سیل‌بندها و بندهای سنگی ملاتی و بازسازی سازه‌های مشابه برای کنترل سیلاب و کاهش سرعت مخرب آن ضروری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار