فرماندار اصفهان گفت: سهم فرمانداری برای مهار کرونا، اتخاذ تمام تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ آرامش اجتماعی برای مردم این خطه است.
کد خبر: ۸۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 18 March 2020

حسین سیستانی افزود: بر این اساس هر اقدامی که  به گسترش و شیوع ویروس کرونا در شهرستان منجر می‌شود طبق نظر ستاد استانی مقابله با کرونا لغو شده است و تحت کنترل قرار دارد.

وی ضدعفونی کردن خودروهای عمومی و باربری شامل اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و تاکسی‌ها توسط شهرداری را  از جمله اقدامات  صورت گرفته برای پیشگیری از انتشار ویروس برشمرد و گفت: بر این اساس اقدامات لازم برای گندزدایی تمام مؤسسات و مراکز آموزشی و مساجد نیز در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

فرماندار اصفهان افزود: در مبادی ورودی شهر تیم‌هایی از بخش بهداشت و درمان، بسیج و سایر دستگاه‌های مربوطه مستقرند تا در شناسایی و کنترل موارد ابتلا به بیماری کرونا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی لغو  برگزاری مراسم مذهبی، تعطیلی صنوفی مانند تالارها، چایخانه‌ها، کافه‌ها و دیگر اصناف که زمینه تجمع را فراهم می کنند و همچنین اماکن تفریحی را از دیگر اقدامات فرمانداری برای پیشگیری از شیوع کرونا برشمرد.

سیستانی به تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود مسافران در ایام نوروز به اصفهان اشاره کرد و اضافه کرد: در این راستا به مهمانپذیرها، هتل ها و دیگر اقامتگاه های عمومی و دولتی توصیه شده است که از پذیرش مسافر خودداری کنند.

وی بر لزوم آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم در باره روش‌های پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد:  مردم نباید به شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی در باره این بیماری توجه کنند و مطمئن باشند که مسوولان بیشتر از آنان نسبت به این موضوع حساس هستند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی به مردم توصیه کرد که برای کنترل این بیماری، آرامش خود را حفظ و از هرگونه اضطراب به دور باشند و اطمینان داشته باشند که اقدامات لازم برای حفط سلامت آنها توسط مسوولان بصورت شبانه‌روزی در حال انجام است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار