پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا
مدیرمسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ضمن حمایت از پویش ایرنا و تاکید بر نقش و اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی گفت: رسانه ها نقش مهم و ویژه ای در خط مقدم و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند.
کد خبر: ۸۳۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 18 March 2020

مدیرمسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ضمن حمایت از پویش ایرنا و تاکید بر نقش و اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی گفت: رسانه ها نقش مهم و ویژه ای در خط مقدم و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر اسدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا یک ویروس ناشناخته و با شیوع بسیار سریع است که همه بخش های مختلف کشور  نظیر اقتصاد، فرهنگ و سیاست را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: همانگونه که کارشناسان و متخصصان حوزه درمان تاکید داشته و دارند مخاطرات و مرگ و میر ناشی از این ویروس به مراتب از سایر ویروس ها و بیماری های مشابه نظیر آنفلوانزا کمتر است، اما ترس و اضطراب روانی این بیماری مخرب تر از اصل ابتلای به آن است.

همه می توانند در کنار کادر بهداشت و درمان بخشی از دفاع ملی در برابر کرونا باشند

مدیر مسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام تاکید کرد: امروز بخش درمان و بهداشت کشور سنگر و خاکریز اصلی دفاع در مقابل این میهمان ناخوانده هستند، اما همه می توانیم با استفاده از ابزاری که در اختیار داریم بخشی از این دفاع ملی باشیم.

اسدی اضافه کرد: کادر پزشکی و درمانی راهکارهای غلبه بر این ویروس را ارایه می دهند، اما سهم رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی به عنوان مکمل پیشگیری و درمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

این فعال رسانه ای یادآور شد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی مهم‌ترین ابزار برای آگاهی بخشی و مقابله با انتشار اخبار مجعول و استرس زا قلمداد می شوند، هر کدام از ما می‌توانیم در راستای انتشار توصیه نامه ها و پروتکل های پیشگیرانه برای آگاهی بخشی به مردم دارای سهم قابلی باشیم.

رسانه های رسمی باید اثرگذاری شایعات را کم کنند/اطلاعات مستند و دقیق نیاز اصلی مردم در قرنطینه خانگی  

وی اضافه کرد: امروزه رسانه های معاند و شبکه های اجتماعی مخالف در تلاش هستند تا با تهیه محتوای خلاف واقع به پروسه هراس افکنی و شایعه پراکنی بمنظور مایوس سازی مردم، بی اعتماد سازی آنان و نادیده گرفته شدن توصیه ها و برنامه های پیشگیرانه دامن بزنند، اینجا رسانه های رسمی و دارای رسالت بایستی در میدان حاضر شوند و با تبیین واقعیات میدانی کرونا و انتشار راهکارهای پیشگیرانه هم اثرگذاری  رسانه‌ای دشمن را به حداقل برسانند و هم اینکه یاری گر دستگاههای مسئول برای فایق آمدن بر این بحران باشند.

مدیر مسوول سایت خبری، تحلیلی تابناک ایلام افزود: از سوی دیگر و در این ایام که اکثر مردم به در خانه ماندن تشویق می‌شوند و در این راستا بیشتر از هر زمان دیگری به اطلاعات مستند و دقیق از سوی رسانه‌ها نیازمند هستند. 

این فعال رسانه ای بر نقش مهم‌ رسانه های رسمی در جلوگیری از بروز و گسترش شایعات تاکید کرد و افزود: اگر میدان بازی و اطلاع رسانی در دست رسانه‌های رسمی باشد جلوی شایعات گرفته خواهد شد ولی اگر ابتدا شایعه انتشار یابد و بعد رسانه‌ها بخواهند آن را خنثی کنند یا دیر عمل کنند اثرگذاری شایعه چندین برابر اخبار رسمی است.

رسانه های استان همگام با مسوولان مسیر کاهش آسیب های کرونا را در پیش گرفته اند

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان همگام و همراه مسوولان ارشد مسیری را انتخاب کرده‌اند تا آسیب کمتری به مردم جامعه وارد شود گفت: از سوی دیگر اقدامات رسانه‌ها در روحیه دادن به آلام مردم باید موثر باشد.

اسدی تاکید کرد: مدیران، خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌های استان بر این باور هستند تا اخبار صحیح را که از مراجع ذیصلاح می‌گیرند، به نحو مقتضی در اختیار مردم قرار دهند که این مهم در وهله اول صیانت از پاسداشت رسالت اجتماعی آن رسانه برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس در جامعه است.

اعتماد سازی و تشویق مردم به پذیرش توصیه های پیشگیرانه راهکار اصلی شکست کرونا

مدیر مسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام افزود: وقتی شعار یکپارچه کشور کرونا را شکست می دهیم، است ،پس همه برای تحقق این شعار مهم و سرنوشت ساز سهیم هستیم، باید با آرام سازی و اعتماد بخشی به جامعه و تشویق آنان برای پذیرش توصیه های پیشگیرانه دستگاههای مسئول، آنان را برای شکست کرونا حمایت و یاری کنیم.

اسدی تاکید کرد: سهم من، شما و هر ایرانی با هر مسئولیت و جایگاهی قرار گرفتن در سنگر دفاع از سلامت ایران و ایرانی است، سنگر را محکم نگه داریم که به لطف خدا و همراهی و همکاری مردم می توانیم کرونا را شکست دهیم.

چیرگی بر بحران ها جز با درک و شناخت سهم یکایک ایرانیان امکانپذیر نیست

وی یادآور شد: مردم خوب ما نشان داده اند که در شرایط سخت چگونه می توانند بر مشکلات فایق آیند و این چیرگی بر مشکلات و بحران ها جز با درک و شناخت سهم یکایک ما ایرانیان در خاکریز مقابله با آن امکانپذیر نبوده است.

این فعال رسانه ای استان تصریح کرد: امروز همه ایرانی ها این شرایط را درک کرده اند و قطعا با اعمال سهم خود در این دفاع ملی پیروز خواهند شد چرا که ما بحران های حادتر از کرونا را پشت سر گذاشته ایم و غلبه بر کرونا هیچگاه از بحران جنگ و ترور، تحریم و زلزله و سیل و طاعون و مالاریا سخت تر نیست.

وی تاکید کرد: سهم ما رسانه ای ها از این دفاع مشخص است؛ اطلاع رسانی دقیق، آگاهانه، پرهیز از شایعه پراکنی و اختلاف افکنی و حرکت برمدار قانون و چهارچوب های تعریف شده از سوی فرماندهی مقابله با این بحران در ستادهای ملی و استانی.

اسدی از پویش ایرنا حمایت و بر نقش پر اهمیت رسانه ها در این روزها تاکید کرد.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است، بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد، بر همین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار