شیوع کرونا و ترس از ابتلا به آن باعث شده این روزها شاهد رفتارهای عجیب و غریبی از سوی برخی افراد باشیم که یک نمونه بارز آن نوشیدن الکل برای ضدعفونی کردن دستگاه گوارش است!
کد خبر: ۸۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 26 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،قربانیان الکلی صنعتی در کشور حالا بر اساس آخرین آمار به بیش از 240 نفر رسیده‌اند، یعنی چیزی حدود یک هشتم قربانیان ویروس کرونا تا به امروز!

ترس از کرونا باعث شده خیلی ها با رفتارهای غیرعقلایی خود به استقبال مرگ بروند و واقعیت تلخ ماجرا آنجاست که در کنار مرگ و میر عده ای بر اثر مصرف الکل صنعتی، بسیاری دچار عوارض ناشی از آن می‌شوند که دردناک‌ترین آن کوری ابدی است و در بهترین حالت عوارض کلیوی و کبدی نصیب این افراد می‌شود.

دکتر حبیب احمدی متخصص پزشکی قانونی مسمومیت، با ابراز تاسف از شرایط موجود و انجام برخی رفتارهای خارج از عقل توسط عده‌ای، گفت: متاسفانه شایع شده که با نوشیدن الکل سفید می‌توان بدن را ضدعفونی کرده و در صورت وجود ویروس کرونا آن را کُشت و از بین برد! حرفی که با هیچ عقل و منطق و علمی سازگار نیست.

وی افزود: در وهله اول برای اینکه خیال این دسته افراد راحت شود و از این خیال باطل دست بردارند باید بدانند که ویروس کرونا در ریه فعال است و حال آنکه مشروبات الکلی مصرفی راهی کلیه می شود و این دو اصلا به هم نمی رسند.

وی با اشاره به افزایش مشروبات تقلبی در این روزها خاطرنشان کرد: متاسفانه افراد سودجو فقط فکر سود هستند و مشروبی که تهیه می کنند در کنار اتانول، متانول هم دارد که مصرف آن می‌تواند منجر به عوارض کلیوی و کبدی، کوری و حتی مرگ شود و توصیه میشود افراد مصرف مشروبات را کنار بگذارند، زیرا مصرف این مواد هیچ تاثیری در پیشگیری و یا نابودی ویروس کرونا ندارد.

وی تصریح کرد: برخی افراد سود جو در مشروبات الکلی دست ساز، داروهای اعصاب و خواب آور هم اضافه می‌کنند و وقتی افراد این مشروبات را مصرف می کنند حالت گیجی و خواب آلودگی به آنها دست می دهد، در طول خواب ابتدا اتانول موجود در مشروب جذب بدن شده که عوارض خود را دارد و در مرحله بعد نوبت به جذب متانول می‌رسد که جذب این ماده با کوری، عوارض کلیوی و ... همراه است و در صورت مقدار زیاد منجر به مرگ افراد می‌شود.

احمدی تصریح کرد: بسیاری افرادی که این مشروبات را مصرف می کنند اگر نمیرند عمدتا هنگام بیدار شدن دچار کوری ابدی می شوند و اگر خوش شانس باشند کبد و کلیه آنها دچار مشکل می شود.

احمدی در ادامه با اشاره به وجود دو نوع الکل صنعتی اتانول و متانول، گفت: اتانول بالای 70 درصد برای مقابله با این ویروس کاربرد دارد، به شرط اینکه آن را برای ضدعفونی کردن وسایل استفاده کنند، نه اینکه آن را بخورند!

وی افزود: متاسفانه در این روزها برخی افراد سودجو متانول زردرنگ صنعتی که بسیار خطرناک است را با برخی مواد سفید کننده بی رنگ کرده و به ظاهر و شکل الکل سفید(اتانول) در می آورند که از ظاهر و بو و ... فرق آن با اتانول مشخص نیست و در این بین برخی افراد هم در راستای همان تصورات غلط اقدام به نوشیدن این نوع الکل سفید می کنند و همین می شود که شاهد افزایش مسمومیت های الکلی و فوتی های ناشی از آن هستیم.

احمدی تصریح کرد: یک سی سی الکل صنعتی به ازای هر کیلوگرم وزن افراد می‌تواند کُشنده باشد، یعنی اگر یک فرد 60 کیلویی، 60 سی سی الکل صنعتی بنوشد، اگر نمیرد حتما دچار کوری یا عوارض کلیوی و کبدی می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم بدانند کرونا آنقدر وحشتناک نیست که از ترس آن، خود به استقبال مرگ برویم و افراد اگر کرونا بگیرند بهتر است تا دچار عوارض ناشی از مصرف الکل شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار