رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در کرمانشاه در مرکز بهداری رزمی سپاه پاسداران آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 27 March 2020

آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی شهدای مدافع سلامت در مرکز بهداری رزمی غرب برگزار شد. این رزمایش در راستای فرمان ماقم معظم رهبری بوده که با استفاده از خودروهای رفع آلودگی و واکنش سریع از امروز در شهرستان کرمانشاه آغاز و در روزهای آتی در سایر شهرستان ها نیز انجام می شود.

براساس این گزارش، سپاه پاسداران در استان کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بخشی از بیمارستان امام حسین(ع) کرمانشاه را به پذیرش افراد مشکوک به کرونا اختصاص و مبتلایان را تحت درمان قرار داد. بیمارستان سیار با ۱۵۰ تخت در کنار بیمارستان امام حسین(ع) آماده خدمت رسانی بوده و ۱۱۵ تخت ثابت، نقاهتگاه ۵۰ تخت خوابی و بیمارستانی دیگر با ۱۵۰ تخت خواب در صورت لزوم با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همکاری می کند. همچنین در این رزمایش استاندار کرمانشاه فرماندهان سپاه، شهردار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور داشتند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه درباره این رزمایش گفت: اقدامات بسیار مناسبی در راستای پیشگیری و درمان کرونا توسط سپاه پاسداران در استان کرمانشاه انجام شده است. تاکنون بیش از ۲۵۰ تخت به منظور درمان و ایجاد نقاهتگاه توسط برادران سپاه در اختیار مردم قرار گرفته است. علاوه بر آن ضدعفونی شهرها شروع شده که این اقدامات اررنده جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد:اینگونه اقدامات برای مردم کرمانشاه تازگی نداشته به نحوی که حضور سپاه در سیل و زلزله در کنار مردم مشهود بوده است. در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا از مردم خواهش میکنیم تا درخانه بمانند.

درادامه این رزمایش سردار محمد نظر عظیمی، فرمانده قرارکاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی بهداشت و درمان شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: در راستای اجرای فرمان امام خامنه ای رزمایش سراسری در مرکز بهداری رزمی غرب شروع شد. قرارگاه نجف اشرف با بکارگیری یگان های درکنترل خود در حوزه سرزمینی با استفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار ضدعفونی شهرستان های سنقر و کنگاور را از پنجم فروردین ماه آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد:این اقدامات در قالب رزمایش محدود به چندروز نبوده و تا سقف ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. سپاه پاسدادان از روزهای نخست در تمامی رده ها در کنار مردم بوده و اقدامات لازم را انجام داده است.

در پایان محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این رزمایش بیان کرد: گندزدای شهرهای سنقر، کنگاور و کرمانشاه توسط سپاه آغاز شده و فراهم شدن بیمارستان کنونی ضریب اطمینان برای بستری و نقاهت افزایش می یابد؛ درصورت نیاز از ظرفیت های سپاه استفاده می کنیم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار