معاون هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 41 درصدی بارش‌های استان نسبت به سال زراعی گذشته خبر داد و گفت: سامانه بارشی که اکنون در جو استان فعال است، تا روز دوشنبه بارندگی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 28 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، با اشاره به سامانه بارشی که در جو استان فعال است، اظهار کرد: ادامه فعالیت این موج را تا روز دوشنبه(یازدهم فروردین) خواهیم داشت که البته شدت چندان زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتر بارش این سامانه برای منطقه اورامانات خواهد بود و در شهر کرمانشاه بارش چندان زیادی نداریم، یادآور شد: ممکن است امشب بارش‌ها در شهر کرمانشاه و نواحی شرقی استان قابل قبول باشد، اما در روزهای آتی عمده بارش را در منطقه اورامانات خواهیم داشت که احتمال آبگرفتکی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش دما به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار هم یاد و تاکید کرد: احتمال دارد با فعالیت این سامانه بارشی دمای شهر کرمانشاه به صفر درجه سانتی‌گراد نزدیک شود، اما دمای زیر صفر نخواهیم داشت.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری استان داشت و افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 374 میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش یافته، اما نسبت به میانگین بلندمدت یک درصد بیشتر شده است.

زورآوند بیشترین بارش استان را نیز مربوط به پاوه با حدود 492 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: کمترین بارش را نیز از سومار و به میزان 147 میلی‌متر داشتیم و بارش خود شهر کرمانشاه نیز به 431 میلی‌متر رسید.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره پیش‌بینی بارش‌ها در فروردین ماه نیز گفت: هنوز پیش‌بینی بلندمدت فصل بهار از سوی سازمان هواشناسی اعلام نشده، اما بررسی وضعیت جوی طی 10 روز آینده در استان نشان می‌دهد که با عبور این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده بارش قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار