رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: جهت صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش بزرگترین موقوفه تیران کرون به مساحت 1100 هکتار و به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال سنددار شد.
کد خبر: ۸۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 30 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اکبرصادقی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با هدف صیانت و حراست از حقوق موقوفات پس از پی گیری برای بزرگترین موقوفه شهرستان تیران و کرون به نام موقوفه فاطمه النساء سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شد.

وی ادامه داد: مساحت این موقوفه11میلیون متر مربع است و ارزش این موقوفه نیز بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود که کاربری این موقوفه نیز شامل؛ مسکونی، اداری ،آموزشی ،تجاری و کشاورزی است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که متعلق به سال 1079 هجری قمری است واقف نیک اندیش آن عواید حاصل از این موقوفه را برای تامین هزینه های روضه خوانی و کمک به فقرا اختصاص داده است که با اخذ سند این موقوفه زمینه برای اجرای نیت آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا شده است.

گفتنی است در حال حاضر شهرستان تیران و کرون 46 موقوفه دارد که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است که موقوفه فاطمه النسا بزرگترین موقوفه این شهرستان محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار