مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربالگری بیش از ۵۰۳ هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا خبر داد و گفت: تا به امروز یک‌میلیون و ۶۴۰ هزار نفر تحت برنامه غربالگری قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 02 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سارا شاه‌آبادی  به مسؤولیت و کار سنگین پزشکان و پرستاران و تمامی کسانی که این روزها در حوزه درمان بیماری ویروس کرونا در خط مقدم هستند اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران حوزه بهداشت نیز در پشت جبهه درمان زحمت بسیاری را در این رابطه متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مشغول فعالیت هستند و اصلا تعطیلی ندارند و بهورزان و مراقبان سلامت قبل از بروز بیماری کرونا ویروس و بعد از بروز آن مسؤولیت‌های را برعهده دارند.

مراقبت و نگهداری از بیمارانی که در منزل قرنطینه هستند، ضدعفونی منزل این بیماران و آموزش به خانواده‌های آن‌ها و همچنین پیگیری‌های 10 روزه و 14 روزه بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان، از وظایف این روزهای بهورزان و مراقبان سلامت است که مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آن اشاره کرد.

وی از غربالگری بیش از 503 هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا از طریق سامانه تلفنی 4030 خبر داد و گفت: تا به امروز یک‌میلیون و 640 هزار نفر تحت برنامه غربالگری قرار گرفته‌اند.

شاه‌آبادی گفت: پرسشنامه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده و اگر کسی که علائم خاصی داشته که نیاز به خروج از منزل نداشته همکاران مشاوره کردند و سبب شدن بار مراجعه به بیمارستان کم شود.

وی راه‌اندازی مراکز 16 ساعته در حوزه بهداشت را از دیگر عوامل موثر در کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها دانست و گفت: در مرکز استان، چهار مرکز 16 ساعته از هشت صبح تا 12 در حال فعالیت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار