معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۱۵۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در پیوند با عرضه اقلام‌ بهداشتی در این شهرستان تشکیل شده‌ است.
کد خبر: ۸۳۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 04 April 2020

اکبر عادل مرام  اظهار داشت: این تخلف‌ها با عنوان احتکار، اخفا، گرانفروشی، خودداری از عرضه کالا و صادر نشدن صورت حساب مربوط به واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و صنعتی لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، الکل و موادضدعفونی است که پس از تکمیل به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گفته وی، با شیوع ویروس کرونا در استان، گشت‌های بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالاهای بهداشتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف شدت گرفته است.

وی با بیان‌اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از اول اسفند سال گذشته در استان آغاز شد و تا نیمه فروردین‌ سال جاری ادامه داشت، افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ فقره بازرسی از واحدهای اقتصادی اصفهان از زمان آغاز طرح نظارتی مبارزه با ویروس کرونا انجام و در این راستا برای ۷۱۴ واحد متخلف، پرونده تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: ۲۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در این کلانشهر با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ تشکیل شد.

وی بدون اشاره به آمار بازرسی و تخلف‌ها در سایر شهرستان‌های استان تا پایان این طرح اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ فقره بازرسی تا پایان اسفند سال گذشته از واحدهای اقتصادی استان صورت گرفت.

عادل مرام خاطرنشان کرد: برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، روزانه ۳۰ تیم گشت بازرسی به اصناف، انبارها و مراکز تولیدی صنعتی و صنفی اختصاص یافته است که به‌صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی از این واحدها می‌کنند.

وی اجرای طرح فاصل‌گذاری اجتماعی در بازار را بسیار ضروری دانست و افزود: نظارت و بازرسی بر اجرای این طرح از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت  و با همکاری اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و درمان بصورت جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از مردم خواست تخلفات اقتصادی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را از طریق تلفن ۱۲۴ یا به صورت حضوری به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنان رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار