استاندار اصفهان گفت: با توجه به بحران توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از این ویروس، استانداری با همکاری یک شرکت‌ دانش بنیان سامانه‌ای رهتاب (راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار) را ایجاد کرد که رصد و توزیع عادلانه این اقلام را داراست.
کد خبر: ۸۳۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 05 April 2020

عباس رضایی افزود: شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا محصولاتی تولید کردند تا هرچه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این سامانه شهروندان از طریق سامانه پیامک و براساس کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام می‌نمایند و پس از آن با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب (فیزیکی یا مجازی) اقلام را خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به طراحی و تولید اولیه از دوربین حرارت سنج لیزری توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بیان کرد: این محصول بدون نیاز به اپراتور، سخت افزار یا نرم افزار جانبی قادر است حرارت بدن را از فاصله ۱۰ تا ۴۰ سانتی متری با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز اندازه گیری نماید و قابلیت اتصال به گیت ورود اماکن را داشته و اعداد اندازه گیری شده به صورت آنلاین و بی‌سیم به مکان مورد نظار انتقال می‌یابد.

رضایی تصریح کرد: همچنین دارای نشانگر و هشدار جهت تعیین حرارت مجاز و غیر مجاز می‌باشد و از طریق باتری یا فندک خودرو شارژی می‌شود.

وی درباره طراحی و ساخت دستگاه سامانه عبور پاک توسط تیم علمی دامپزشکی شهرستان کاشان، افزود: این دستگاه در قسمت ورودی مکان نصب می‌شود و شخص با عبور از داخل دستگاه به طور کامل ضدعفونی می‌شود، این دستگاه در فروشگاه‌ها،بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مجتمع‌های مسکونی یا اداری کاربرد دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: طراحی و ساخت دستگاه استریل باکس توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که قابلیت ضدعفونی محصول خریداری شده از هایپرمارکت را برای مشتریان فراهم می‌آورد و محصول ضدعفونی شده را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

وی، طراحی و ساخت دستگاه کنترل باکس و هندست تخت بیمار را از دیگر محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: تولید افشانه و محلول‌ ضدعفونی کننده دست و سطوح همچنین دستگاه اتمایزر ضدعفونی کننده محیط و فیلترهای تصفیه هوا با گرید بالا توسط شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شده است.

رضایی افزود: استان اصفهان با استفاده از پتانسیل‌های بالایی که در زمینه صنعتی، علمی و نخبگان و نیروهای جوان دارد، ویروس کرونا را شکست خواهد داد.

وی از مردم خواست: همچنان برای کارهای ضروری از منازل خود خارج شوند و کارهای غیرضروری را به بعد از شکست  و کاهش زنجیره انتقال این ویروس موکول کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار