مدیر کل بهزیستی استان خبر داد: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های روانی-اجتماعی ناشی ازبحران کرونا راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 05 April 2020

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه سلامت روان، جزیی از مفهوم سلامت است گفت: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی کرد که در این فرآیند، خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه خواهد شد.
مرضیه فرشاد افزود: افراد پس از مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir با تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.
وی گفت: در صورتیکه فرد در هر یک از آیتم ها از حد طبیعی عبور کرده باشد، به منظور افزایش دقت در ارزیابی به تناسب نمره، سوالات دیگری را پاسخ خواهد دادو در پایان فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیه های روانشناختی ارائه می شود.
دکتر فرشاد قابلیت دیگر این سامانه را ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) سازمان عنوان کرد و گفت: افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار می گیرند می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کرده تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار