مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: نگهداری طولانی مدت ماهی گلی خطری برای سلامتی ندارد، لذا در این اوضاع و احوال کرونایی که توصیه بر در خانه ماندن است، خانواده‌ها بدون نگرانی می‌توانند این ماهی‌ها را در خانه نگهداری کنند.
کد خبر: ۸۳۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پگاه رستمی، با بیان اینکه ماهی‌ قرمز بیماری مشترک چندانی با انسان ندارد، گفت: نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در محیط خانه به شرط رعایت موارد بهداشتی مشکلی ندارد.

رستمی گفت: خانواده‌هایی که تمایل به نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در خانه دارند، به ویژه در این روزهای کرونایی که متخصصان توصیه به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا می کنند، به شرط رعایت موارد مربوط به نگهداری طولانی مدت مثل استفاده از ظروف مناسب نگهداری و غذا دادن مناسب می توانند ماهی را طولانی مدت در خانه نگهداری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رها کردن ماهی های قرمز در آب های آزاد توصیه نمی شود، اظهار کرد: رها کردن این ماهی‌ها در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و آبهای آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چون این کار می تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آبهای آزاد هستند، خطرناک باشد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی‌ قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می تواند برای آنها مشکلاتی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی‌ قرمز در آب‌های باز می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد، افزود: با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت یک گونه آبزی، به هم خوردن کل چرخه اکوسیستم محیط زیست و آسیب دیدن سایر گونه‌های آن دور از انتظار نیست.

رستمی گفت: بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز استخرها و حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار