مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:
مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با اجرای فناوری واترباکس، فضای سبز شهر اصفهان با نیاز آبی بسیار اندک به مناطق خشک، بیابانی و کوهستانی هم توسعه می یابد.
کد خبر: ۸۳۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 06 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با بیان اینکه با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و اداره ارتباط با صنایع و شرکت های دانش بنیان معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان طرح کاشت درخت با روش واترباکس در شهر اصفهان اجرایی می شود، اظهار کرد: این روش کاشت برای استقرار گیاهان در مکان‌های کاملا سنگلاخی و بیابانی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این روش کاشت در مناطقی که امکان انتقال آب برای آبیاری وجود ندارد به کار می رود و می تواند در اراضی خشک، بیابانی و کوهستانی کاربرد داشته باشد.
مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در فناوری واترباکس گونه های گیاهی بعد از کاشت فقط یک بار با 20 لیتر آبی که داخل باکس قرار می گیرد، آبیاری می شود، گفت: جنس این باکس از پلی پروپیلن است و می توان تا یک سال گیاه را در آن نگهداری کرد.
وی افزود: انتخاب گونه گیاهی در این روش مهم است و این روش در حال حاضر با گونه های داغداغان زاگرس، پسته وحشی و بلوط زاگرس در حال آزمایش در کوه صفه است.
مرتضایی نژاد بیان کرد: بعد از گونه گیاهی، قارچ و کمپوست مورد استفاده هم مورد توجه است و باید شرایط لازم به منظور رشد گیاه را داشته باشد.
وی از آماده سازی 100 واترباکس برای فضای سبز کوه صفه خبر داد و گفت: این روش هم اکنون در 40 کشور دنیا استفاده می شود و اگر این روش در صفه نتیجه دلخواه را داشته باشد، فناوری واترباکس در بخش های بیابانی و خشک شهر هم مورد استفاده قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار