معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت:با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر 26 درصد بوده است که سهم قابل توجه‌ای است، گفت: در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۳۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 13 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه تمامی معابر شهری شهرستان شیراز برای نظارت و ثبت تخلفات رانندگی به دوربین‌های نظارتی هوشمند مجهز هستند، اظهار داشت: در روزهای کرونایی رصد از طریق دوربین‌ها با حساسیت بیشتری کنترل می‌شود و رانندگان فریب خلوتی بعضی روزهای خیابان‌ها را نخورند.

وی از رصد خیابان‌های شهر توسط سامانه‌های هوشمند خبر داد و گفت: مدیریت و نظارت بر تردد خودروها و ترافیک در کلانشهر شیراز در این دوران به‌صورت آنلاین رصد و پایش می‌شود.

زوربخش گفت: این سامانه‌ها به راحتی قادر به شمارش تردد و خواندن پلاک خودروها‌ هستند و از امکان تفکیک پلاک‌ به ویژه در مبادی شهرها برخوردارند.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: شناسایی خودروهای متوقف‌شده در محورهای پرترافیک و پرسرعت از جمله پارک حاشیه‌ای پیاده راه سلامت و بلوار شهید چمران و دیگر معابر از طریق سامانه‌های هوشمند نظارتی پایش می‌شوند.

وی گفت: همچنین با رانندگان خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

زوربخش بیان کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت 24 ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.

 

وی در ادامه از ضدعفونی کردن تاکسی‌های درون شهری این شهر در برابر ویروس کرونا خبرداد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده شده است.

زوربخش ادامه داد: همچنین با توزیع محلول‌های ضدعفونی، آموزش‌های تخصصی لازم درباره نحوه ضدعفونی تاکسی و تهیه محلول گندزدایی به تاکسی‌رانان ارائه و روزانه تاکسی‌های آن‌ها ضدعفونی می‌شود.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی تماسی زیادی با محیط اطراف و ارتباط زیاد با مردم هستند و خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا دستکش و ماسک بین رانندگان خطوط درون شهری توزیع می‌شود.

زوربخش بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، رانندگان تاکسی موظف هستند در تمامی خطوط تاکسی‌رانی، بیش از 2 نفر در صندلی عقب سوار نکنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر 26 درصد بوده است که سهم قابل توجه‌ای است، گفت: در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، نخواهیم داشت.

زوربخش بیان کرد: به رانندگان توصیه شده که برای دریافت کرایه به صورت غیر نقدی، از طریق کارت‌های اعتباری و یا اپلیکیشن‌هایی که تعریف شده و بخشی هم اجرا شده است استفاده کنند.

وی ضمن قدردانی از هم استانی‌های عزیزو شهروندان فهیم شیرازی جهت همکاری هم جانبه برای شکست این ویروس، تاکید کرد: موفقیت این طرح‌ها در گرو همکاری مردم است و از شهروندان تقاضا داریم رعایت نکات بهداشتی و نیز رعایت فاصله لازم از افراد جامعه را داشته باشند.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که این روزها در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و سفرهای فیزیکی را به سفرهای مجازی تبدیل کنند تا وضعیت شهر به حالت عادی قبل بازگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار