معاون ‌عمرانی استاندار‌ قم گفت: در جلسه شورای‌عالی فنی کشور چون زمان و قرارداد مترو نیاز به اصلاح داشته است تعهد داده‌ایم که فاز نخست مترو را به‌طول ۵.۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۸۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹ 14 April 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی، با اشاره به آخرین وضعیت مترو اظهار داشت: در سال 98 وقفه‌ای در حوزه فنی و مدیریتی به‌علت دوشغله بودن برخی افراد حقوقی این سازمان و محدودیت در بودجه سال 98 سبب شد روند پیشرفت این پروژه با کندی روبه‌رو شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 99 ردیفی برای این موضوع پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تازگی منصوب شده و همه عزم را جزم کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد و مقررشده هر هفته جلسه هیئت‌مدیره و هرماه یک جلسه شورای سازمان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: در جلسه شورای‌عالی فنی کشور چون زمان و قرارداد مترو نیاز به اصلاح داشته تعهد داده‌ایم که فاز نخست مترو را به‌طول 5.2 کیلومتر را تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسانیم که امیدواریم با توجه به عزم جزم مسئولان فاز نخست این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه روند فنی پروژه مترو در سال 98 با عقب‌افتادگی روبه‌رو شده بود، یادآور شد: دلیل اینکه تاکنون زمان‌های مختلفی برای بهره‌برداری این پروژه اعلام شده و به سرانجام نرسیده است عدم تخصیص 100درصدی منابع و تملکات در سازه‌های ایستگاه‌ها بوده است.

رئیس هیئت‌مدیره قطار شهری با اشاره به اینکه تاکنون دو بار از شورای‌عالی فنی کشور برای این پروژه درخواست تأخیر در بهره‌برداری شده است، اضافه کرد: نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی برای این پروژه اتفاق افتاده است و شاید پذیرش اینکه 50 درصد مابقی در سال جاری اتفاق بیفتد پذیرفتنی نباشد ولی سازه‌ها، چندتا از ایستگاه‌ها، تجهیزات، ریل، واگن و... آماده است.

بهشتی با بیان اینکه 85 واگن از ظرفیت افزایش 25 درصد قرارداد سایر کلان‌شهرها به متروی قم اختصاص‌یافته است، افزود: 300 میلیارد تومان از فروش اوراق مشارکت در حساب سازمان قطار شهری بوده و مقرر شده که 300 میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت تهیه شود.

وی میزان اعتبار و منابع مالی برای اتمام پروژه مترو را موردتوجه قرار داد و گفت: 1000 میلیارد تومان از منابع دولتی و املاک شهرداری برای این پروژه پیش‌بینی شده که اگر زمان‌بندی صورت‌گرفته و عزم جزمی باشد امیدوار به افتتاح فاز نخست تا پایان سال 99 هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار