هشدار به خانواده ها
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به مسمومیت های الکلی اخیر گفت: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می شود، به هیچ وجه مورد تایید نیست؛ این الکل ها کاملا سمی و مسموم هستند و مصرف آن به شدت عارضه دارد.
کد خبر: ۸۳۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 15 April 2020

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به افزایش موارد مسمومیت الکلی اظهار کرد: شب گذشته بازدیدی از یکی از بیمارستان های جنوب غرب خوزستان داشتم که یکی دو مورد ناشی از مسمومیت الکلی تحت درمان بودند و با اقدام به موقع نجات یافتند اما همیشه این اتفاق رخ نمی دهد.

وی افزود: مصرف الکل ممکن است به نابینایی، نارسایی کلیه و مرگ منجر شود و در این شرایط، بزرگترها باید مراقب رفتار جوانان باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: الکلی که خارج از داروخانه ها توزیع می شود، به هیچ وجه مورد تایید نیست؛ این الکل ها کاملا سمی و مسموم هستند و مصرف آن به شدت عارضه دارد.

وی گفت: مردم به آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت الکلی توجه کنند. در برخی مناطق، موارد مرگ ناشی از مصرف الکل حتی از موارد مرگ ناشی از کووید 19 هم بیشتر بوده است. گاهی به غلط عنوان شده که مصرف الکل ممکن است از ابتلا به بیماری پیشگیری کند اما به هیچ وجه این مساله صحیح نیست و مصرف الکل هیچ اثری در پیشگیری از بیماری ندارد. به کسانی که برای تفریح از مواد الکلی استفاده می کنند نیز هشدار می دهم این مواد بسیار سمی هستند و از مصرف الکل جدا پرهیز کنند.

سلمان‌زاده در خصوص تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا در جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص کرونا آماده و تجهیز شده است و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم در خانه ماندن و خروج از منزل تنها برای کارهای ضروری، گفت: طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها اصناف کم خطر مجاز به فعالیت هستند اما متأسفانه مشاهده می کنیم که همه اصناف فعالیت می کنند و این مساله نگران کننده است. مسئولان باید نظارت کنند و اصنافی که هنوز اجازه فعالیت ندارند، تعطیل بمانند. همچنین مردم در صورت خروج از منزل حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در مکان های تجمعی حضور نیابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار