بیش از ۹۷ درصد از جمعیت جوان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری کووید-۱۹شدند.
کد خبر: ۸۳۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 15 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۷ درصد جمعیت استان را گروه سنی جوانان ۱۹ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که این گروه سنی همانند سایر گروه ها، در معرض ابتلا به بیماری کووید – ۱۹هستند.
عبدالرسول همتی افزود: در مرحله اول طرح غربالگری کووید-۱۹ ، بیش از ۹۷ درصد از جمعیت جوانان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شدند.
همتی، با اشاره به اینکه جوان مجموعه‌ای از استعداد‌های شکوفا شده و سرشار از نیرو‌های ذخیره و آماده به کار هستند، گفت: از آنجا که بالغ بر ۱۷درصد جمعیت استان را گروه سنی جوانان ۱۹ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند و این گروه سنی همانند سایر گروه ها، از ابتلا به بیماری کووید - ۱۹، مصون نیستند، بایستی به سلامت این گروه توجه خاص داشت.
این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: جوانان بایستی با رعایت دقیق موازین بهداشتی و اصول خود مراقبتی، در جلوگیری از ابتلا به این بیماری درخود و خانواده شان، کوشا باشند.
او ادامه داد: جوانان همیشه یادآور حیاتی پر از نشاط و تلاشی خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف زندگی همچون حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند و همکاری بسیار خوبی نیز در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا و تکمیل سامانه کشوری غربالگری salamat.gov.ir داشتند.
همتی با ابراز امیدواری از تداوم همکاری گروه‌های واجد شرایط در مرحله دوم غربالگری، عنوان کرد: جوانان که سفیران سلامت خود و خانواده هایشان محسوب می‌شوند ما را در شناسایی به هنگام افراد پرخطر این بیماری و تکمیل سامانه غربالگری مرحله دوم یاری می‌کنند.
معاون بهداشت دانشگاه در ادامه، از اجرای طرح جمع آوری گزارش روزانه موارد مثبت و مشکوک به بیماری کرونا ویروس در مراکز تجمعی جوانان از قبیل پادگان ها، ندامتگاه ها، خوابگاه‌های دانشجویی و موارد مشابه، همچنین ارسال تمامی دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل بیماری کرونای جدید به این مراکز همراه با ارائه آموزش‌های لازم در راستای اقدامات کنترل محیطی برای مقابله با کووید - ۱۹ از سوی گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت خبر داد.
همتی تاکید کرد: جوانان استان در تمامی ایام نوروز، با شرکت در پویش ملی دانشجویی که با هدف کمک رسانی برای شکست بیماری کرونا شکل گرفت، ایثارگونه قدم‌های بسیار موثری برای حل مشکلات مردم و بیماران مبتلا به ویروس کرونا با حضور در پایگاه‌های تب سنجی مبادی ورودی شهرها، تهیه و توزیع وسایل حفاظتی پیشگیری از کرونا و دیگر برنامه‌ها برداشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار