امیر سرتیپ دوم نورخدا شاکرمی گفت : همچنین برنامه هایی برای روز جمعه هفته جاری که همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش است در تیپ ۳۱۶ زرهی همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۳۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 16 April 2020
فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: دلاومردان ارتش جمهوری اسلامی به ویژه تیپ شهید قهرمان از ابتدای شروع کرونا همگام با مسوولان و مردم برای مقابله با این ویروس تلاش کردند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم شاکرمی بیان کرد: به دنبال شیوع کرونا این تیپ در گام نخست اقدام به تشکیل تیم های تخصصی رفع آلودگی و پزشکی کرد و با بهره گیری از تجهیزات شیمیایی، میکروبی و هسته ای (ش.م.ه) و مکان های تجمع سربازان از جمله آسایشگاه، حمام، درمانگاه، نانوایی‌، آشپزخانه، محل های نگهبانی و غذا خوری سربازان را ضدعفونی و گندزدایی کرد.

وی ادامه داد: همچنین چهار تیم مراقبتی گروهان بهداشت و درمان تیپ ۳۱۶ زرهی همدان متشکل از پزشکان، پزشکیاران، بهیاران پایور و بهیاران وظیفه در ورودی های پادگان نسبت به آزمایش اولیه در زمان ورود و خروج کارکنان اقدام کردند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان بیان کرد: علاوه بر ضدعفونی داخل تیپ، فضاهای ورودی اداره بهداشت و درمان و ساختمان ها و اماکن بیمارستان سینا توسط تیم های تخصصی و تجهیزات جنگ نوین ضدعفونی و پاکسازی شده است.

امیر سرتیپ دوم شاکرمی ادامه داد: به دنبال تشکیل قرارگاه بهداشتی و پدافند جهادی و زیستی برای مقابله با حمله های بیولوژیک و زیست محیطی، پایش و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورودی استان گیلان به تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نیروی زمینی ارتش واگذار شد.

امیر سرتیپ شاکرمی اضافه کرد: یگان پدافند زیستی شهید قهرمان همدان متشکل از گردان جنگ نوین، گروهان بهداشت و درمان، یگان تامین انتظامات با تجهیزات به روز شامل خودروهای ضدعفونی سبک و سنگین، خودروهای تاکتیکی «ارس» ویژه ضد عفونی معابر، خودروهای مخصوص جنگ نوین مانند درخش پنج و درخش هشت به این استان اعزام شدند.

وی بیان کرد:  در آستانه ۲۹ فروردین امسال به علت همزمان شدن با شیوع ویروس کرونا و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رژه ارتش به شیوه دیگر و با هدف رفع آلودگی ناشی از کرونا برگزار شد که در این راستا خودروهای تیپ ۳۱۶ زرهی همدان به جای رژه نظامی با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» عازم رشت شد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه هایی برای روز جمعه هفته جاری که همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش است در تیپ ۳۱۶ زرهی همدان برگزار می شود.

با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ ارتش تولدی نو یافت و ۲۹ فروردین ماه در تاریخ ایران به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار