روزانه بیش از 20 میلیون مترمکعب آب از سدها به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 17 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی  گفت: به دلیل بارش‌های مناسب،  رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه این روزها   سطح تراز روزانه در حال افزایش است.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است گفت : رهاسازی و اعطای حق آبه دریاچه ارومیه از سدهای استان تا پایان اردیبهشت امسال تداوم دارد و در مرحله دوم نیز بعد از آذرماه دوباره رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.
وی گفت: با سنجش دبی رودخانه تا پایان اردیبهشت هر چقدر رودخانه‌های استان ورودی مناسب داشته باشند، آب مازاد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود که پیش بینی می‌شود در مرحله اول بیش از ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب از سمت سدهای استان به دریاچه رهاسازی شود.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه لایروبی رودخانه‌ها، کشت گیاهان کم آب بر، کشت جایگزین، اجرای طرح آبیاری نوین به همراه تونل زاب را از مهمترین طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام و اضافه کرد: بسیاری از طرح‌ها با روند مناسب و براساس زمان بندی مشخص شده در حال اجرا و اتمام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار