حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان با اشاره به افزایش سطح اعتماد مردم به سنت وقف گفت: ۶۶ امین برای موقوفات استان منصوب شدند.
کد خبر: ۸۴۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 20 April 2020

حجت الاسلام تدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان شد - خبرگزاری حوزه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان ی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه سمنان ضمن بیان اینکه واگذاری اداره امور موقوفات به شخص یا اشخاص معروف به امانت، متدین، متعهد و توانمند دارای طرح و برنامه برای موقوفات به‌عنوان یک سیاست جدی در سال جاری در این نهاد دنبال می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۶۶ امین برای موقوفات استان منصوب شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان و شورای هماهنگی امور خیریه در شهرستان‌های استان بیان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه، جاری کردن ثمرات و برکات سنت حسنه وقف بین مردم به‌ویژه نیازمندان است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی بابیان اینکه شکوفایی، افزایش بهره‌وری، اجرای امینانه نیات واقفان، افزایش نقش مشارکت‌های مردمی و درآمد دار کردن موقوفات فاقد درآمد ازجمله اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود، تصریح کرد: همچنین حفظ و صیانت از حقوق موقوفات کاهش تصدی‌گری و افزایش سطح اعتماد مردم به سنت حسنه وقف از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

تدینی با تأکید بر لزوم جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مؤسسه‌های خیریه به‌منظور هم‌افزایی و تسهیل امور برای خدمات‌دهی هر چه‌بهتر و سریع‌تر به نیازمندان و محرومان خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیازمندان، خدمات‌دهی، کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و جرایم عمدی که دوران محکومیت را گذرانده‌اند در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به خانواده‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست از دیگر اهدافی است که در راه‌اندازی این ستاد دنبال می‌شود، یادآور شد: ستاد هماهنگی امور خیریه در استان سمنان، تشکلی مردمی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که باهدف هماهنگ‌سازی شورای هماهنگی امور خیر در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ساماندهی و جمع‌بندی منابع مرتبط موقوفات استان، مشارکت‌های متولیان و اصحاب وقف، نذورات و کمک‌های هیئت‌امنای بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین را از دیگر وظایف اعضای این ستاد برشمرد و گفت: در حقیقت این شوراها بازوان اجرایی سازمان، ستاد استان و ستاد هماهنگی امور خیریه استان‌ها در انجام مأموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان در امور خیر خواهند بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار