استاندار اصفهان
استاندار اصفهان با اشاره نقش دانشگاه در ارتقای رفاه جامعه و مقابله با چالش‌ها، گفت: تحقق استقلال کشور در گرو تحقیقات نوآورانه کاربردی دانشگاه است.
کد خبر: ۸۴۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 21 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در مراسم رونمایی از ابداعات نوین لیزری برای مقابله با کرونا، گفت: حضرت امام خمینی (ره) ۴۲ سال پیش بذر حاکمیت الهی را بر مبنای معارف دینی در این کشور نهاد که محصول آن استقلال امروز کشور است.

وی ادامه داد: در دنیایی که کفر، شرک و نفاق به دنبال بهره کشی از مستضعفان بودند، این نهال استقلال بارور شد و امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب مسیر بالندگی خود را دنبال می‌کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز همه وظیفه داریم در راستای آرمان‌های والای امام راحل) ره) و منویات رهبر معظم انقلاب و وظیفه‌ای که در قالب نامگذاری سال به عنوان سال جهش تولید به عهده آحاد جامعه قرار داده‌اند گام برداریم.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت و چالش کشورهای مختلف در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، تاکید کرد: این اوضاع و احوال، تجربه بزرگی برای نظام ما به عنوان یک نظام الهی اسلامی است که شعار استقلال و آزادی را سر می دهد و لذا اگر نتوانیم نیازهای خود را در داخل تامین کنیم، راه درست را به خوبی طی نکرده‌ایم.

رضایی خاطر نشان کرد: مردم و نظام اسلامی ایران علاوه بر درگیری با بیماری کرونا با مساله دیگری به نام تحریم مواجه هستند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب همگان را به تلاش در جهت جهش تولید امر کرده‌اند که تلاش مضاعف بخش های مختلف به ویژه بخش های علمی و دانشگاهی را می‌طلبد.

وی با قدردانی از دانشمندان ایران در خصوص حرکت در مسیر استقلال و قطع وابستگی کشور، خاطر نشان کرد: هر چند به واسطه درگیری با ویروس منحوس کرونا در شرایط بسیار سخت و دشواری هستیم ولی بسیاری معتقدند می توانیم این شرایط تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش دانشگاه در تولید علم و نوآوری، تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه دانشگاهی، رسالتی مضاعف بر عهده دارد و باید با وحدت و انسجام در جهت مبارزه با تحریم ها و مقابله با کرونا گام برداریم.

وی اضافه کرد: تولید یک محصول زمانی مفید است که از یک سو ثمر بخش باشد و از سوی دیگر توان و قدرت خرید این محصول مد نظر قرار گیرد، زیرا در غیر این صورت، محصول تولید شده کارایی ندارد.

رضایی تاکید کرد: مردم در صحنه مقابله با کرونا به گونه ای به میدان آمدند که یادآور روزهای اولیه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تعطیلی اماکن مقدس، مساجد و حسینیه‌‌ها در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا، گفت: در حالی که ۲ ماه است مردم ما از نعمت این اماکن مقدس محروم هستند، رییس جمهور آمریکا برای دور کردن ویرویس کرونا به ساحران متوسل می شود، ولی رسانه‌ها واقعیات را به گونه‌ای دیگر بازنمایی می کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: این اقدامات بسیار ارزشمند است و نیز ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه کار ارزشمند دیگری است که امروز شاهد آن بودیم.

استاندار اصفهان امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از هفت دستاورد این دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا بازدید و یکی از این طرح‌ها را رونمایی کرد.

استاندار اصفهان همچنین از نخستین خط تولید بذر هیبریدی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان دیدن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار