امین روستایی با بیان اینکه مصرف هر مترمکعب CNG معادل ۰.۹ لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است، افزود: در سال گذشته حدود ۱۳۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۸۴۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 21 April 2020
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در سالی که گذشت ۱۵۰ میلیون و ۲۹۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در استان همدان عرضه و مصرف شد.

به گزارش ایسنا، روستایی اظهار کرد: میزان مصرف سوخت پاک در ۳۶۵ روز از سال ۹۸، ۸۰۰ هزار مترمکعب کمتر از سال ۹۷ بوده و در مجموع شاهد کاهش نیم درصدی مصرف این نوع سوخت نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف هر مترمکعب CNG معادل ۰.۹ لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است، افزود: در سال گذشته حدود ۱۳۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

روستایی سوخت پاک را جایگزین مناسبی برای بنزین دانست و ادامه داد: گاز طبیعی فشرده علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان مؤثر خواهد بود.

وی یادآور شد: در آبان سال گذشته و پس از اجرای نظام جدید توزیع سوخت، روند مصرف گاز طبیعی فشرده تا پایان بهمن ماه صعودی بود، اما پس از زمزمه شیوع کروناویروس در کشور و محدود شدن رفت و آمد‌ها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه تنها سوخت پاک بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل و نقل بودیم.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه گاز طبیعی فشرده خبر داد و تأکید کرد: عملیات سوخت گیری در این مراکز فقط توسط اپراتور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۴۷ جایگاه استان، سوخت CNG عرضه می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۲۳ باب دو منظوره (سوخت مایع و CNG) و ۲۴ باب تک منظوره (گاز طبیعی فشرده) است.

روستایی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بخش CNG جایگاه نگین غرب در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی ایران زمین شهر ملایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه‌های ۲۹ فروردین شهر همدان و ولایت شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سه جایگاه جدید CNG در منطقه در دست احداث است، اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال جاری این مراکز به بهره‌برداری رسیده و خدمات دهند.

مدیرشرکت پخش فرآوره‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: در حال حاضر ۲۶۶ نازل عرضه CNG در استان فعال بوده و در سال ۹۸ به طور میانگین از هر نازل حدود ۵۶۵ هزار مترمکعب سوخت به مشتریان تحویل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار