معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: افزایش تخت‌های درمانی و ICU در 6 ساله اخیر فرصت کنترل بیماری کرونا در این استان را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 23 April 2020

حیدر قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور  از اوایل اسفند ۹۸ تصریح کرد:  همزمان با آغاز فعالیت ستاد ملی، ستاد استانی در اصفهان تشکیل و در 2 ماه گذشته تاکنون قریب ۳۰ جلسه داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان عنوان کرد: در بعد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیمای مرکز اصفهان و خبرگزاری‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کردند که نمود عینی این اطلاع رسانی در مقایسه با رفتارهای روزهای اول شیوع و امروز قابل مشاهده است. 

وی تصریح کرد: در حوزه تولید اقلام بهداشتی برخی کارخانه‌های استان تغییر خط دادند، همچنبن برخی خطوط جدید راه‌اندازی شد، کارگاههای کوچک محلی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تولید ماسک پارچه‌ای در دستور کار قرار دادند.

قاسمی تاکید کرد: مدیریت صحیح در استان در خصوص توزیع برخی اقلام بهداشتی صورت گرفت، محصولات تولیدی طبقه بندی شد و ابتدا برای تامین نیازمندیهای مراکز درمانی و بیمارستانی اقدام شد و به عنوان مثال تولید ماسک‌های سه لایه و N95 به بیمارستانها اختصاص یافت و از سوی دیگر ماسک‌های پارچه‌ای برای آحاد افراد جامعه در قالب برخی داروخانه‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای دیگر توزیع شد.

رییس کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در کنار اقدامات درمانی، بهداشتی، اطلاع رسانی مباحث اجتماعی از جمله وضعیت آموزش‌ها، وضعیت کارگری، فراهم کردن فرصت مشارکت‌های مردمی در قالب بسیج، سمن‌ها، خیریه‌ها، نیروهای امدادی، بخش‌های مختلف در کمیته اجتماعی و امنیتی در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این مباحث در جلسات مختلف و هماهنگ با ستاد ملی با محوریت جلب مشارکتهای اجتماعی، حضور همه مردم و استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات گروههای اجتماعی کنکاش، بحث و گفت و گو و راهکارهای خوبی اتخاذ شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به نقش مردم در مقابله با بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: همراهی و حضور مردمی در عرصه مقابله به گونه‌ای بود که اگر این میزان در یک کفه ترازو قرار گیرد و سایر اقدامات در کفه دیگر موازنه خوبی ایجاد خواهد شد.

وی به نقش نهادهای امنیتی و انتظامی استان در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی استان با تمام وجود در امر مقابله با بیماری کرونا وارد شدند و در کتار وظایف ذاتی خود در امر غربالگری، رصد فضای مجازی، نظارت و بازرسی، ضدعفونی معابر و حضور در ایستگاههای غربالگری بین شهری و بین استانی حضور موثر داشتند.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری کلان‌شهر اصفهان، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان نیز در این مساله با تمام امکانات به میدان آمدند به گونه ای که در این مدت یک فرماندار حتی برای یک روز مرخصی نرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار