مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت در ایجاد تجمع، برنامه‌های معنوی سازمان تبلیغات در ماه رمضان امسال مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 25 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده متاثر از ویروس کرونا قرارگاه مواسات و همدلی در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز تشکیل شد.

وی افزود: در این قرارگاه بسته‌های مختلف در 11 عنوان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز در حال انجام است، حمایت از تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی بین نیازمندان است که در این طرح بسته‌های اقلام غذایی مورد نیاز خانوادهای نیازمند توسط گروه‌های جهادی و فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی و مساجد توزیع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولائی برحق، عنوان کرد: در رزمایش مواسات و همدلی، استان البرز به 30 منطقه و 1001 محله تقسیم شده و هر کدام از مجموعه‌های  می‌توانند یک محله را تحویل گرفته و در راستای تفاهم نامه 25 درصد هزینه بسته معیشتی را پس از توزیع و نظارت بر حسن عملکرد، دریافت می‌کنند . 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با دعوت از آحاد مردم جهت مشارکت در  برنامه‌های این اداره کل، از زحمات مجموعه های جهادی و فرهنگی که در این روزها جلوه‌های بی بدیلی را در کشور نشان دادند، تشکر کرد.

وی در خصوص برنامه‌های تبلیغات اسلامی در استان البرز در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد:  حمایت از تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در 1001 محله استان البرز ،تولید رسانهای که شامل تولید و نشر محتوای دینی و مذهبی از جمله مداحی،سخنرانی، دعاخوانی و توسل  از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، بیان کرد: همدلی آنلاین که در راستای پاسخ به سوالات شرعی انجام می‌شود، همراز محله که شامل راه اندازی پویش‌های محلی جمع آوری کمک، حل مشکلات محل، انعکاس اخبار خاص، تبریک و تسلیت‌های محلی، سرکشی و مراجعه به درب منزل خانواده‌های مصیبت دیده، عیادت از بیماران، راه اندازی صندوق قرض الحسنه محلی، توزیع غذای گرم یا افطاری ساده درب منازل با همکاری کسبه و خیرین و معتمدین برای کمک به مستمندان، قرار معنوی پویش تلاوت یک دقیقه ای مطالعه قرآن، و مفاتیح ، خواندن نمازهای مستحب، صله رحم تلفنی و حضوری در میان جمع‌های کوچک 4 تا 7 نفره برای تصحیح قرائت پرسش و پاسخ مباحث معرفتی، طراحی جدول حضور در مسجد  از جمله برنامه‌های برنامه ریزی شده است.

وی  با بیان اینکه  از دیگر برنامه‌ها میتوان به برنامه  ایثارگر جبهه سلامت که تکریم و تقدیر در کادر درمانی درمانگاه ها و پزشکان محله است اشاره کرد،گفت: اجرای برنامه  هرمحله یک قربانی ذبح گوسفند یا قربانی در محلات،  یاری مؤمنانه  خدمت رسانی به افراد بیکار بر اثر کرونا و سالمندان،  پیگیری امور بیماران کرونایی غربالگری و مراقبت، رایزنی با صاحب خانه‌ها برای تخفیف کرایه مغازه و خانه،  پناه من ، قرآن برگزاری مسابقات قرآنی بصورت مجازی و جایگزین سفره‌های ساده افطاری اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار