رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای رفع کمبود نهادهای دامی باید از یک هزار و ۵۰۰ تن از ذخایر استراتژیک استفاده شود، گفت: این تامین نهاده تا حدودی از مشکلات موجود را رفع می‌کند.
کد خبر: ۸۴۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 25 April 2020

رفع مشکل نهاده‌های کشاورزی با استفاده از ذخایر استراتژیک

جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با بخش دولتی ظهر امروز در زنجان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا مرغداران و واحد‌های گاوداری شیری بیش از سایر بخش‌های کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفتند، اظهار کرد: در راستای حمایت از این بخش‌ها یک هزار و ۷۰۰ تن خرید حمایتی انجام شده است.

جواد تاراسی با ابیان اینکه با فعالیت انجام شده روند قیمت مرغ به قیمت عادی بازگشته است، بیان کرد: در زمینه تامین نهادها نیز مشکلات و کمبودهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع کمبود نهادهای دامی یک هزار و ۵۰۰ تن از ذخایر استراتژیک استفاده شود، گفت: این تامین نهاده تا حدودی مشکل موجود را رفع می‌کند.

تاراسی گفت: از شرکت‌های خدمت‌رسان درخواست داریم بخشودگی‌هایی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شود.

خسارت بخش‌های گردشگری و خدماتی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: سه دسته از ۱۰ صنف خسارت دیده مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده است.

امیر ارجمند با اشاره به اینکه در اسفند و اردیبهشت‌ماه دفاتر گردشگری و خدمات مسافرتی ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، گفت: در تولید، عرضه و فروش حوزه صنایع دستی، ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد خسارت در اسفند و فروردین‌ماه انجام شده است.

کمیته احیا ایجاد شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه نقشه راه برای فعالیت این اتاق در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای داشتن برنامه و فعالیت در این مسیر انجام شود.

یگانه با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود کمیته احیا در اتاق بازرگانی تشکیل شود، بیان کرد: این اقدام در راستای رسیدگی به وضعیت واحد‌های دارای چالش است.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان بروز بیماری کرونا عنوان کرد: فعالان اقتصادی استان زنجان از همه توان خود برای کمک به بخش درمانی و قشر آسیب‌پذیر استفاده‌ کردند.

منبع/فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار