کد خبر: ۸۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 25 April 2020

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) چهارمحال وبختیاری از آغاز فعالیت مجدد مراکز تعویض پلاک خودرو و معاینه فنی از روز ششم اردی‌بهشت‌ماه خبر داد.

سرهنگ ایرج حسین‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این مراکز به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به صورت زوج و فرد انجام می‌شود، که بر این اساس مالکان خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنها زوج است، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و مالکان خودروهایی که شماره آخر سمت راست پلاک خودرو آنها فرد است، باید در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه برای بهره‌مندی از خدمات به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

وی، به افزایش تعداد نیروی انسانی در مراکز تعویض پلاک استان در برخی قسمت‌ها به منظور ارائه خدمات‌دهی بیشتر در زمان کمتر به مردم، اشاره کرد و گفت: تمام مراحل شماره‌گذاری و تعویض پلاک از جمله بررسی کارشناسی، تشکیل پرونده، آگاهی و بانک در این مراکز فعال است، تمام خدمات در این مراکز و در یک روز انجام می‌شود.

حسین‌پور، با تاکید به اینکه از افزایش حضور و ازدحام جمعیت دراین مراکز جلوگیری کنند، افزود: افرادی که از نظر بازه زمانی وکالت نامه‌ها محدودیت ندارند، در هفته‌های آینده مراجعه کنند.

به گفته وی،مالکان خودروها، تمام وسایل بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و خودکار شخصی را همراه داشته باشند و از آوردن همراهی به مراکز مربوطه خودداری کنند.

وی اظهار داشت: به منظور رفاه حال مراجعه‌کنندگان به این مراکز محوطه مرکز مسقف شده است تا افراد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مکان منتظر بمانند.

رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه نوبت‌دهی در این مراکز به صورت سنتی است، افزود: افراد از ازدحام پشت باجه ها جلوگیری کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴ مرکز معاینه فنی خودرو و شماره‌گذاری در استان فعال است که گندزدایی و ضدعفونی کردن این مراکز روزانه در چند مرحله انجام می‌شود.

حسین‌پور اظهار داشت: بیشترین حجم فعالیت این مراکز در مرکز شهرکرد است که تعویض پلاک خودروهای سنگین و سبک در این مرکز انجام می‌شود.  

وی اظهار داشت: مراکز معاینه فنی خودرو از ۲۶ اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هدف صیانت از سلامتی مراجعه کنندگان و کارکنان مراکز تویض پلاک، تعطیل اعلام شدند.

وی در پایان از فعال شدن مراکز آموزش رانندگی نیز با رعایت پروتکل بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار