شماری از کشاورزان شرق و غرب اصفهان روز شنبه با اجتماع در مقابل شرکت آب منطقه‌ای استان، اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 25 April 2020

این عده با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر بی‌توجهی به اجرای مصوبات شورای عالی آب و به نوعی انحلال این شورا و تخصیص نیافتن آب برای کشت تابستان، خواهان رسیدگی و توجه مسوولان به خواسته خود شدند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با اشاره به لغو شدن شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در یک سال اخیر، گفت: صنف کشاورزان اصفهان از حضور در جلسات تصمیم گیری برای برنامه توزیع آب و طرح ساماندهی رودخانه زاینده رود کنار گذاشته شده است.

اسفندیار امینی  اظهار کرد: شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود را از سال گذشته لغو کردند.

وی توضیح داد: سال ۹۷ پس از اینکه صحبت از تشکیل ستاد احیای زاینده رود شد به نمایندگان اعلام کردیم که این تصویب نه تنها تشکیل ستاد احیا زاینده رود نیست بلکه همان شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود را نیز منحل می کند؛ این ستاد کارگروهی ذیل شورای عالی آب به ریاست وزیر نیرو است با این تفاوت که صنف کشاورزان در شواری هماهنگی زاینده رود عضو بود اما در ستاد احیا حذف شده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان افزود: سال آبی جاری کارگروهی برای تدوین برنامه مصارف و توزیع آب تشکیل نشد و در جلسه ای با حضور سه مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، مهندس احسانی و آقای حبیبی این برنامه نوشته شد و  صنف کشاورزی هیچ دخالتی نداشت.

دبیر صنف کشاورزان استان اصفهان در خصوص توزیع آب برای کشت صیفی در تابستان گفت: در حالی که وزارت نیرو هیچ اقدامی برای جلوگیری از برداشت‌های بالادست چم طاق و سد زاینده‌رود نکرده و اجازه اقدام را هم از صنف کشاورزان گرفته است، متاسفانه شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرده که امکان توزیع آب برای کشت صیفی در تابستان وجود ندارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار