دسته‌ای از فلامینگوهای مهاجر، اردیبهشت امسال در تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان فرود آمدند که بر اساس برآوردهای اولیه تعداد آنها حدود یکصد قطعه است.
کد خبر: ۸۴۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 25 April 2020

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان با تایید حضور حدود یکصد قطعه فلامینگو در تالاب بین‌المللی گاوخونی، اظهار داشت: این پرندگان در قسمت شمالی تالاب و جایی که رودخانه زاینده‌رود از بند " شاخ کنار" به تالاب می‌ریزد، مشاهده شدند و ممکن است تعداد بیشتری از آنها نیز در بخش‌های دیگر تالاب وجود داشته باشد.

حسین اکبری با بیان‌اینکه فلامینگوها در پایشی که اسفند سال گذشته از تالاب گاوخونی صورت گرفت، مشاهده نشدند، افزود: به احتمال زیاد آنها در فروردین و اردیبهشت امسال وارد تالاب شدند و تا پایان این ماه نیز مهمان تالاب خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و قبل از خشک شدن تالاب گاوخونی، تعداد فلامینگوهایی که به این مکان می‌آمدند بسیار بیشتر بود و در سال ۸۶ که تالاب آب داشت هزاران فلامینگو در این زیستگاه مشاهده شدند.

اکبری با اشاره به اینکه امسال پرندگان دیگری مانند باکلان(قره غاز)، حواصیل(مرغ ماهی خوار)، کشیم و چوپا نیز به تالاب بین المللی گاوخونی آمده‌اند، تصریح کرد: اکنون فصل مهاجرت پرندگان آبزی از عرصه‌های شمالی و سردسیر به سمت جنوب است و هرچه تالاب گاوخونی آب بیشتری دریافت کند، پرندگان مهاجر نیز مدت زمان بیشتری را در آن می‌مانند.

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر آبی از زاینده‌رود به تالاب گاوخونی نمی‌ریزد بلکه مقداری پساب و آب زهکشی اراضی کشاورزی به سمت آن می‌رود، تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان به جد به دنبال تامین حقابه این تالاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار